Gå til innhold

Drifting. Noen som er erfarne med breisladder?

Anbefalte innlegg

Noen som er erfarne med breisladder her? :p vurderer å kjøpe meg en hobby-bil jeg kan ligge mye sidelengs med og lurer på om jeg burde gå får RWD (bilen blir da mest sansynlig en BMW 323 eller mer) eller burde jeg gå for 4WD (tenker Audi TSQ eller Impreza) noen meninger?? :) Om noe er mer komplisert enn det andre bryr jeg meg ikke om ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du sparke løs fire hjul på asfalt så vil du trenge bra mye mer krefter enn på en tohjulsdrevet bil. Jeg har 300hk, bakhjulstrekk og 40% diffsperre. For å få ut hekken på tørr asfalt krever det ganske greit med innsats, for å si det slik. Driftebiler flest har vel fra 500hk og oppover. Alle som kjører i Formula D i USA f.eks har bakhjulstrekk. For lek på vinteren er firehjulstrekk greit, men da helst med mer trekk på bakakselen enn foran. Skal du drifte på tørr asfalt og vil starte billig, gå for en enkel bakhjulsdrevet bil som er lett å oppgradere til å gi mye power.

Lenke til kommentar

Skal du sparke løs fire hjul på asfalt så vil du trenge bra mye mer krefter enn på en tohjulsdrevet bil. Jeg har 300hk, bakhjulstrekk og 40% diffsperre. For å få ut hekken på tørr asfalt krever det ganske greit med innsats, for å si det slik. Driftebiler flest har vel fra 500hk og oppover. Alle som kjører i Formula D i USA f.eks har bakhjulstrekk. For lek på vinteren er firehjulstrekk greit, men da helst med mer trekk på bakakselen enn foran. Skal du drifte på tørr asfalt og vil starte billig, gå for en enkel bakhjulsdrevet bil som er lett å oppgradere til å gi mye power.

tenker for det meste på våt asfalt og snø (bor på vest-landet, det burde forklare hvorfor ^^) så får å presisere spørsmålet mitt, er det enklere å gjøre kontrolerte breisladder, sirkler, donuts og liknende med 4WD enn RWD?? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, dette er ytterst vanskelig med perfeksjon og 100% kontroll.

Anbefaler f.eks bmw e30 todørs siden den er litt stivere i karroseriet har jeg hørt. 325 f.eks som motor eller større helst lav front, høy bak. Så slenger den rett men satser du og tørr å satse senk bilen til det maksimale nærmest så ligger den bedre men da må du ha mer å gi på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...