mathias_mo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Hei jeg går 2. året medier og kommunikasjon og vi har fått i eksamensoppgave å designe en ny logo for fjord1 selskapet. Jeg sliter veldig med å bestemme meg for hvilken av følgende logoer jeg skal fokusere på å jobbe videre med. Kan noen hjelpe meg? her er logoene jeg har laget så langt : Endret 14. juni 2011 av mathias_mo Lenke til kommentar
richoel Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hmm, jeg personlig hadde gått for noe alla logoen med anker på (til venstre). Kanskje revurdert de bladene rundt. Tenk på at logoen skal kunne brukes til alt, på papirark, brev, epost, nettsider både i svart\hvit og farger. Kanskje enkelt Fjord1 med undertekst: Buss - ferge og hurtigrute med en logo ved siden av Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Fikk dere vite eksamensoppgavene samme dag som dere har forberedelsesdag? Lenke til kommentar
mathias_mo Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 vi har eksamen på torsdag og fikk oppgavene i dag og takk for tips richoel Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Åja Jeg har forberedelsesdag nå og eksamen i morgen. Er virkelig spent... Orker du å ta en titt på dette? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1351358 Hadde vært fint med noen innspill :- ) Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kanskje ikke nødvendig med den teksta under? Det er uansett vanskelig å forklare folk som ikke kan norsk hva det "under der" betyr? Kombinasjonen av hjul og anker likte jeg godt og sammen med olivenkransen ( vinnere osv) er det nok liksom. Det skal ikke være så veldig mye i en logo siden den skal fungere i alle størrelser og både med og uten farger. Har store problemer med å se hva den teksta i høgre logo med anker er for noe på min skjerm med 1600X1200 uten å åpne bildet i eget vindu. Trenger du alle fargene? Hva om du forsøker deg på den med anker og hjul og arbeider litt med den? Evt, slenge inn et slagord eller no, "Trygghet - på land og til vanns" eller no i den dur? PS, når eg skulle lage logo, var det til Color Air og enda opp med en regnbue delvis i en C osv, nåja. Lykke til med eksamen. Noen selskaper tar jo bort all grafikk og lar fonten være hovedfokus. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Har Fjord1 noe med hurtigruta å gjøre? Er det ikke heller hurtigbåter det er snakk om? Bølgegrafikken minner forresten litt vel mye om Air France. Endret 14. juni 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
mathias_mo Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 hahaha det skal selvfølgelig være hurtigbåt x) takk for at du såg det! e har endret litt på logoene og går nok for den øverste. fikk innspill fra klassekamerater at den nederste ble litt for old style, kjedelig og sånn. så nå er det bare å jobbe med logoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå