hounddog Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Heisann! Jeg skal lage et opplegg for en tysktime, men jeg har ingen kreative forslag til hva vi kan gjøre. Jeg lagde en quiz i fjor, og jeg kan gjøre det i år og, men vil gjerne ha noe mer enn denne quizen. Har noen av dere noen gode forslag? På forhånd takk. Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Trinn? 1 året videregående, nivå 2 av tysk :-) Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Oversettelseskonkurranse? ta med noe smågaver, velg noen klassiske tekster hvor noen er på tysk og noen på norsk og så konkurrerer man enten elev-elev eller gruppe-gruppe. Quiz er en god idé! eller så kan du ta adjektiv-historie med en tysk vri. eller se en tysk film uten tekst og be dem skrive en synapse etterpå? jeg synes slikt er moro, (eller jeg lærte å synes slik er moro av sadistiske lærere ) -frank Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Oversettelseskonkurranse? ta med noe smågaver, velg noen klassiske tekster hvor noen er på tysk og noen på norsk og så konkurrerer man enten elev-elev eller gruppe-gruppe. Quiz er en god idé! eller så kan du ta adjektiv-historie med en tysk vri. eller se en tysk film uten tekst og be dem skrive en synapse etterpå? jeg synes slikt er moro, (eller jeg lærte å synes slik er moro av sadistiske lærere ) -frank Tar med noen tekster og så konkurrerer man om å oversette de, jeg. Likte den idèen! Takk! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 En ting vi hadde første skoledag for en tid tilbake var å dele opp klassen i lag på to. Så skulle den ene på laget "løpe" frem til lærer og få en setning (lest fra lærer), så løper man tilbake og skal si setningen riktig til den andre på laget som skal skrive det ned. Så bytter man. De som har flest setninger og mest riktig etter så så lenge vinner. Kake eller noe hjelper alltid på humøret til vgs-elever... Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 En ting vi hadde første skoledag for en tid tilbake var å dele opp klassen i lag på to. Så skulle den ene på laget "løpe" frem til lærer og få en setning (lest fra lærer), så løper man tilbake og skal si setningen riktig til den andre på laget som skal skrive det ned. Så bytter man. De som har flest setninger og mest riktig etter så så lenge vinner. Kake eller noe hjelper alltid på humøret til vgs-elever... Den leken hørtes morsom ut! Takk for forslaget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå