Gå til innhold

Trenger desperat ny kvalitetsserie å følge med på..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble litt forskjellig her, men ta en titt om noe ser interessant ut.

 

Farscape

Burn Notice

Alias

Human Target

John Doe (synd den ble kannselert etter første sesongen :( )

Supernatural

The Dead Zone

Lie To me

Shark

The good guys

The Mentalist

Boston Legal

Weeds

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Curb :love:

 

De britiske dramaseriene fra i år som The Shadow Line(med Christopher Eccleston E og Case Histories(med Jason Issac) er også goodshit hvis du er glad i britisk krim i form av knallserier som Luther. The Hour ser også veldig bra ut, et slags britiske Mad Men-aktig drama som starter i juli.

Lenke til kommentar

Jeg er fristet å støtte oppunder anbefalingene av True Blood, The mentalist og Game of Thrones. Samtidig kan jeg jo ta med Supernatural.

 

 

MV5BMTI5NzAwODU4MV5BMl5BanBnXkFtZTcwODA3NTgzNA@@._V1._SY317_CR1,0,214,317_.jpg

Supernatural - Jeg har med ærlighet ikke sett alle sesongene, men mitt inntrykk etter å ha sett de 4 første er at det en serie verdt å følge med på, har hørt at sesong 6 kan være noe treg frem til den nærmer seg slutten, men den er uansett fornyet for en 7de sesong så her har du nok å se på fremover også.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken sjanger du liker - virker som du ikke ser mye på komedieserier, men nevner noen uansett. Ikke så mange høykvalitetsserier, men har noen. Du gjør det litt vanskelig når du allerede har sett mye bra. Jeg liker veldig mange sjangere, så det er bare til å velge og vrake. Har utelatt mange både fordi noen er nevnt og fordi jeg bare nevner de viktigste her.

 

- Som andre har nevnt, du se Dexter! Skuespillet er fantastisk (!), karakterene er både interessante og gode. Historien er genial, meget interessant. Serien gjør at du får mye sympati (og til og med empati?) ovenfor karakterene, er ofte veldig spennende. Død og ulykker går mer inn på deg. På andre serier så dør det gjerne 10 stykk uten at du reagerer på det. Serien virker veldig realistisk og veldig, veldig godt laget. Jeg synes serien er bra gjennom alle sesongene (har ikke sett sesong 5 enda, gleder meg). Er så mye jeg kunne sagt om denne serien, tror jeg avslutter med at det er min nummer en favorittserie uten tvil! Dette må du se, du bare må!

 

- Southland må nevnes, det er en dramaactionserie som skiller seg litt ut synes jeg. Det er en politiserie, men noe helt annet enn CSI osv. Her er det faktisk en interessant historie hos alle karakterene, og det fortelles på en realistisk og troverdig måte. Igjen, her føles drap og ulykker litt mer alvorlig (går mer innpå deg) enn serier normalt gjør. Den kan ikke måle seg med Dexter, men hvilken serie kan vel egentlig det? Verdt å se! :thumbup:

 

- The Persuaders er en fantastisk serie fra 70-tallet. Sikkert noen her som kjenner igjen navnene Roger Moore (tidligere James Bond) og Tony Curtis. Dette er en krimserie med et preg av James Bond-stil som har god og interessant historie. Ofte artig, og spennende samt god action (bilscener er også med). Denne serien er veldig spesiell for meg personlig. Veldig verdt å se!

 

- FlashFoward er en actionserie som også er verdt å se på. Ikke det beste jeg har sett, men fortsatt god underholdning.

 

- Burn Notice er bra, men er litt mer typisk amerikansk. Samtidig så synes jeg det virker litt mer realistisk, og er veldig kult med alle de gadgets og triksene de lager for å gjennomføre et oppdrag. Selv om det bærer preg av typisk amerikansk serie, så synes jeg den er veldig god, verdt å ta en titt på!

 

- Chuck er en annen komedieserie blandet med litt action. Det er veldig amerikansk, men jeg liker det ganske godt. Helst historien og karakterene, andre deler av serien kan preges av både gjentagelser og klisjèer i tillegg til noe dårlig skuespill av og til (også typisk amerikansk virkemiddel). Serien er lett underholdning. Synes forøvrig du bør få med deg denne serien også.

 

- Jeg burde egentlig sette meg i skammekroken når jeg nevner denne serien! Den heter Heroes og er en actionserie som begynner bra og har potensiale. Serien utvikler seg derimot i helt gal retning og ender opp med å bli elendig. Det som er mest trist er at den faktisk kunne blitt veldig bra. Skal ikke "spoile" noe, men kan sier dette - når du har sett sesong 4 så føles det som om du har sett serien 10 ganger, bare med forskjellig vri. Sesong 1 (og 2?) er bra, resten er ikke verdt å se. Velg selv, er ikke så viktig å få med seg serien med tanke på at hele serien tryner og tryner hardt! :nei:

 

- House må nevnes, mener det er en dramakomedieserie, også lett underholdning. Det jeg liker med serien er hovedkarakteren "House", og det er den som gjør serien god. Verdt å få med seg.

 

- Misfits er en ny og veldig god serie. Det blir kanskje litt repiterende når du har sett 2 sesonger, men det er fortsatt veldig bra. Begynnelsen er også veldig bra. Det er action/drama/komedie og litt sciens fiction (skrev jeg det riktig? :blink: ).

 

- Better Off Ted er også en grei serie. Litt teit av og til, litt rart, men fortsatt morsomt. Jeg likte serien godt, men er kanskje ikke direkte en kvalitetsserie. Sjangeren er komedie. Lett underholdning. Verdt å få med seg om du liker humoren.

 

- Community er en komedieserie, ganske morsomt faktisk. Synes det var ganske bra gjennom hele serien. Men igjen, du må like denne sjangeren om du skal ha glede av den. Verdt å se!

 

- The Big Bang Theory er en komedieserie. Du får mest glede av den hvis du er interessert i data og vitenskap osv., men det er fremdeles en serie for alle. Ganske morsomt. Verdt å få med seg!

 

- Det samme gjelder The IT Crowd, dette er en serie om IT-ansvarlige. Synes denne britiske komedieserien er hysterisk morsom inni mellom! Verdt å ta en titt på!

 

- How I Met Your Mother er en veldig bra dramakomedieserie som gjør det bra gjennom alle sesongene synes jeg. Ganske morsomt, og helt grei historie, god til å være komedieserie (hva kan man forvente av komedieserier?). Dette bør du sjekke ut!

 

- The Office US (men også UK) er en ganske bra laget, og ganske morsom serie. Interessant måte den er laget på, verdt å ta en titt på!

 

- Når man nevner The Office så bør man få med Parks And Recreation. Det ligner mye på førstnevnte, men historien, karakterene og plassen er ny. Morsomt og bra, verdt å se!

 

- Aliens In Amerika er en helt grei komedieserie, ikke store greiene, men god underholdning. Litt morsomt, men ikke hysterisk morsomt.

 

- Kan nevne Cougar Town, helt grei komedieserie. Litt merklig men morsom serie. Jeg ble litt lei av den etter hvert. OK serie.

 

- Andre serier som kan nevnes er Two And a Half Men (komedieserie, ganske morsomt av og til, bør sjekkes ut), Weeds (begynner ganske bra, men kvaliteten daler etter første sesong, men mest i siste sesongene) og Supernatural. Av andre sjangere finner man Top Gear, Mythbusters, Conan og Dirty Jobs. Disse er veldig bra. Flere: Futurama, Simpsons, Family Guy, American Dad og South Park, listen er lang.

 

 

  • Noen av seriene jeg skal prøve:
     
  • Monk (har sett en episode, virker greitbra)
  • Robin Hood (2006) (har sett en episode, virker bra)
  • Nikita
  • Psych
  • Bones
  • Deadwood

 

Håper dette hjalp litt. :)

 

Norsk miniserie på sitt beste: Ran

Ja, Ran er en kjempebra serie! En serie som beviser at nordmenn kan lage god film!

 

LOST!

Kanskje litt urealistisk til tider, men fantastisk serie ;)

Enig der, de første sesongene er utrolig bra, geniale. Men det mister grepet etter tredje sesong. Nummer fire er grei, men da går det bare nedover (synd egentlig, kunne blitt så bra). Har sett litt av fem (mangler noen), selv om det er gøy og underholdende så synes jeg ikke de siste sesongene kan kalles direkte kvalitet (av den grunn at jeg synes historien ble dårlig). Nå mener jeg selvsagt til sesong 5, fordi jeg kan ikke uttale meg om noe jeg ikke har sett. Men når det er sagt så tviler jeg på at sesongene etter det er bedre (har også hørt en god del fra andre). Skuespillet har jo alltid vært bra, gode historier om hovedpersonene, men hovedhistorien styrter litt på slutten synes jeg. Virker så de går tom for idèer og bare slenger masse "mind fuck" inn i serien bare for å ha noe der liksom... Men det er langt ifra den verste serien jeg har sett, det er fortsatt en god serie (så langt jeg har sett, ikke misforstå meg her :p).

 

 

[EDIT]

Fylte på litt tekste angående Lost, noen misforsto det jeg skrev.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hvordan kan du magisk vurdere noe du ikke har sett?
Det kan jeg ikke. :p Jeg mente de siste jeg har sett. Altså opptil 5., mangler noen i sesong 5 (litt tilfeldige episoder). Jeg snakker ikke om sesongene etter det. Fordi som du sier, jeg kan ikke uttale meg om noe jeg ikke har sett, selv om jeg har hørt fra andre. Men det jeg har sett kan jeg vurdere, trodde det var skrevet slik at folk skjønte at det var de siste jeg har sett, og ikke siste i serien.
Lenke til kommentar

Ser du skriver at du ikke vil se GoT, men ut i fra det andre du har sett, som jeg også har sett, er jeg sikker på at du kommer til å like serien veldig godt. I likhet med bla The Wire og Boardwalk Empire er serien HBO-produsert, noe som med årene nesten kan sies å være et kvalitetsstempel. HBO lager utrolig mange gode serier.

 

Pr nå har jeg enda ikke lest noen si de ikke liker Game of Thrones. ;)

Lenke til kommentar

Oz! Ein råkul fengselsserie! 6 sesonger med 8 episoder per sesong (utenom ses 4 som har 16). Mykje action og flott karakterbygging.

http://www.imdb.com/title/tt0118421/

 

Fikk også anbefalt Oz for noen år siden, men blei så forbanna lei den karakteren i rullestol som hele tida skulle poppe opp hengende/snurrende opp ned i rullestolen for å skravle. Blei så lei at jeg orka ikke fullføre faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg liker serier som er intense, logiske og realistiske. Jeg liker ikke "glossy" og overfladiske serier sånn som CSI, og heller ikke "fantasy" serier.

 

= Rome

 

En skandale at den ikke er nevnt. Kvalitet med stor K! Høyt budsjett, kvalitetsskodespel, fantastiske kulisser og en intenst, realistisk og logisk handling. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
heller ikke "fantasy" serier.

 

Gi det en sjanse og prøv True Blood - Vampyrer, feer, varulver, "shape-shifters" og ikke minst hekser - Ja det tar mer og mer av, men jeg er villig til ta i mot alle de rare skapningene de kommer opp med, fordi serien er spennende og svært godt gjennomført.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...