Gå til innhold

Trenger desperat ny kvalitetsserie å følge med på..

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny serie å følge med på. Jeg liker serier som er intense, logiske og realistiske. Jeg liker ikke "glossy" og overfladiske serier sånn som CSI, og heller ikke "fantasy" serier.

Jeg har sett alt av:

- The Sopranos

- The Wire

- Six Feet Under

- Mad Men

- Justified

- House

- Breaking Bad

- Sons of Anarchy

- The Shield

- The Walking Dead

- Prison Break

- Generation Kill

- The Pacific

- Band of Brothers

- Deadwood

- Jericho

- Boardwalk Empire

Noen som har noen forslag? Kommer ikke til å se Game of Thrones..

Under vurdering:

- Dexter

- Luther

Star trek (5 serier), stargate (3 serier), babylon 5, camalot, DEXTER!, flashpoint(canadisk serie om et SWAT-team), boondocks, criminal minds, community, fringe, eureka, BUFFY!, Human target, og sist men aller best: THE BIG BANG THEORY!

alt er bra, noe av det er veldig cereberalt, men litt hjernemassasje trenger vi alle ;)

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som nevner Game of Thrones nå... får vurdere den også, selv om jeg ikke hadde tenkt å se den. :)

Hvilke sjangre er det du liker?

Jeg hadde aldri i mitt liv lest noen fantasybøker eller sett lignende serier, før denne kom på banen. Helt utrolig bra serie.

Lenke til kommentar

Du har sett eller vurderer alt det jeg hadde å anbefale av dramaserier ser jeg. Men trenger du en komiserie for å få 20 minutter til å gå så er Modern Family, Community og Arrested Development alle herlige, alle uten laugh track og dritt selvfølgelig.

Glemte å legge til at Game of Thrones var den første serien med fantasty som jeg likte, for å støtte opp med anbefalinger.

Har du forresten sett Firefly? Fantastisk sci-fi-serie på 1 sesong, ble kansellert da FOX sendte episodene i feil rekkefølge og seertallene ikke var høye nok. Har aldri sett eller likt sci-fi før, men Firefly likte jeg svært godt.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Twin Peaks er gammel, og vel verdt å se, Empetre. :thumbup:

True Blood likte jeg egentlig.. , men er ikke så fan av "fantasi" serier med vampyrer osv.

Da skal jeg få sjekka ut Twin Peaks etter jeg er ferdig med Generation Kill! :tease:

Egentlig ikke så fan av vampyserier jeg heller. Klarte å se én sesgon av Vampire Diaries, men etter det falt serien så sinnsykt. Bare kliché og drama hele tiden. ÆSJ!

True Blood likte jeg veldig godt sesong 1 og 3. Sesong 2 synes jeg ble ganske ensformig. Ellers digger jeg Chuck (Yvonne Strahovski :love: )

MEN; Ville absolutt anbefalt deg å se igjennom Luther. Seks utrolig gode episoder!

Lenke til kommentar

Dexter er utrolig bra ja og er høyest rangert på min liste ihvertfall.

Du burde se Hawaii-Five O.

Den er bra og spennende, men virker som om Dexter passer det du er på utkikk etter.

Endret av Kirua
Lenke til kommentar

Den er bra og spennende, men virker som om Dexter passer det du er på utkikk etter.

Synes Hawaii Five-O dabbet fort av. Klarte ikke holde spenningen oppe. Selvom det var en rød tråd gjennom serien, så klarte ikke den å holde meg interessert. Om han vil se en typ amerikansk krimserie, så ville jeg heller gått for Fringe. Sesong 1 mangler en større sammenheng, mens sesong 2 har det. Utrolig tøff serie om man klarer seg gjennom sesong 1 :)

Lenke til kommentar

For å ikke virke helt A4 å bare anbefale en serie, så anbefaler jeg også HIMYM og Dexter. Alle seriene du lister opp har jeg jo sett fra før. :p

Spartacus likte jeg også, ikke en serie for alle, men pyttpytt.

Edit: Entourage!

Edit2: il capo dei capi, italiensk. Igjen, ikke noe for alle, men interessant serie.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Synes Hawaii Five-O dabbet fort av. Klarte ikke holde spenningen oppe. Selvom det var en rød tråd gjennom serien, så klarte ikke den å holde meg interessert. Om han vil se en typ amerikansk krimserie, så ville jeg heller gått for Fringe. Sesong 1 mangler en større sammenheng, mens sesong 2 har det. Utrolig tøff serie om man klarer seg gjennom sesong 1 :)

Ja det er sant, men syns fortsatt Five O var spennende, men skal være enig i at Fringe er ganske så awesome også :)

Lenke til kommentar

--snip-

Ja det er sant, men syns fortsatt Five O var spennende, men skal være enig i at Fringe er ganske så awesome også :)

hehe. Men Luther er best! Herregud, digget den serien. Gleder meg som en liten unge til sesong 2 i høst :-)

Lenke til kommentar

Er i samma klemma som trådstarter og er på desperat jakt er usette kvalitets serier.

Kan trygt anbefale Game of Thrones. Jeg har aldri vært no fan av middelalder/fantasy greier og begynte å se på denne i desperat mangel av noe annet, men ble tatt fullstendig på senga av hvor bra dette var. Litt vanskelig å sortere ut og holde rede på alle fraksjoner og navn i begynnelsen når man ikke har lest bøkene, men i kjent HBO stil er det kvalitet tvers igjennom, på langt nær så mye fantasy mumbo jumbo som jeg trodde det skulle være (og det lille som har vært er egentlig bare kult), samt noen herlige skuespillerprestasjoner (spesielt noen av barna og han dvergen, fantastisk rett og slett).

Spartacus (både Blood and Sand og Gods of the Arena) er også knallbra. Dette var nok en serie jeg var ytterst skeptisk til og trodde det skulle være skikkelig jall, men det fenget såpass at begge sesongene ble pløyd igjennom på et par dager. Klarer du å se bort fra til tider elendig CGI, men ta det for hva det er så tror jeg du blir positivt overrasket.

Ser også du mangler en klassiker på lista di, nemlig Carnivale. Riktignok en forholdsvis gammel serie, og det begynner å bli lenge siden jeg så den, men her er det en helt spesiell fascinerende stemning som råder, og jeg vurderer å se denne på nytt nå som jeg nesten har glemt det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...