HDSoftware Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Har vel postet noe tilsvarende før, men i dag tenkte jeg - nå har sikkert Linux blitt bedre enn det var for 5 år siden... Lastet ned siste Ubuntu og installerte som dual boot på min maskin. Må jo teste litt og se om det er grønnere på andre siden, men akk.... Ok. Dette skjer: På min 4 skjermers PC kjører Ubuntu helt greit opp, men med 1280 x 1024 og kunn en skjerm. Så røsha jeg til Matrox for å se om de har drivere og det har de. Fant en driver med navnet [ett eller annet].run og kjørte dette med SH. Feilet etter utpakking med noe meldinger om at Xorg ikke er oppdatert. WTF!! Helt nyinstallert Ubunto og ikke oppdatert Xorg? Hva skal det bety. Beklagligvis er jeg en skikkelig noob på Linux så jeg aner ikek engang hva Xorg er for noe. Prøvde å google problemstillingen og selvsagt fant jeg en masse ufullstendige tråder i forskjellige forum som ledet trådstarter langt ut i skogen.. Ittno hjelp der med andre ord. Et par andre readme filer er det jo også å se i driver mappa, men alle innebefatter heavy bruk av VI og redigering av CONF filer. Si meg - Er vi ikke ferdig med det enda? Anyway, noen som vet hvordan jeg blir kvitt Xorg meldingen? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Anyway, noen som vet hvordan jeg blir kvitt Xorg meldingen? Mest sannsylig ikke. Ihvertfall ikke før du har linket til websiden med driveren du lastet ned og minimum "cut & paste" den nøyaktige feilmeldingen du fikk. Og så bør du lese hele "Release Notes" til driveren, mulig det står spesifike ting der relatert til hvilke versjoner av Xorg som er kompatible. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå