TMB Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei! Jeg er fra Moss og har fått avslag på de to bedriftene jeg har søkt læreplass i (ja, det er faktisk ikke mange fler her i Moss som tar inn lærlinger). Mye tyder derfor på at jeg må finne meg en plass i nære byer, rettere bestemt Sarpsborg eller Fredrikstad. Er det noen som vet om noen bedrifter som tar inn lærlinger i dette faget, eller finnes det en slags oversikt over lærebedrifter? Takk! Lenke til kommentar
Hole Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Når jeg skulle søke lærlingplass, mener jeg at jeg fant en liste på Vigo med oversikt over lærlingplasser i fylket. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Har du gått på Malakoff? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Når jeg skulle søke lærlingplass, mener jeg at jeg fant en liste på Vigo med oversikt over lærlingplasser i fylket. Hei, ja jeg får opp en liste over 5-6 bedrifter som min søknad er sendt til. Her var 4 av de avslått, og de resterende to sendte jeg som sagt egne søknader til men fikk avslag. Har du gått på Malakoff? Ja, jeg går på Malakoff Du også? Endret 14. juni 2011 av TMB Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Nei, men skal begynne på elektro der til høsten. Bra skole? Bra miljø? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Konge skole. Miljøet er topp, og lærerne på elektro er awesome. Gled deg! (Bortsett fra Henning, pass deg for han ) Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Haha, hvordan er det med damene der? Mange fine? Har fått inntrykket av at alle de fine går på kirkeparken :!: Har noen kompiser som går på elektro og de bare klager Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Haha, hvordan er det med damene der? Mange fine? Har fått inntrykket av at alle de fine går på kirkeparken :!: Har noen kompiser som går på elektro og de bare klager Altså...det er myter som alltid har eksistert Er liksom Malakoff vs. Kirkeparken på alt mulig Er mange fine jenter på Malakoff! Men du bør belage deg på å gå i ren gutteklasse, så vidt jeg vet er det én jente på elektro VG1 akkurat nå, og hu ser faen ikke ut. XD Men nok offtopic, kan gjerne fortsette samtalen på PM altså, bare hyggelig å møte noen fra Moss Men vil helst at tråden skal handle om det jeg skrev Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Takk for svar, sender deg PM om jeg lurer på noe jeg Lenke til kommentar
Hole Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det "finnes" uansett flere lærlingplasser enn de på listen. Det er jo mange bedrifter som opererer i fagområdet til en dataelektroniker. Det spørs jo på hva du vil jobbe med, men du kan jo jobbe med IT, og få bedriften til å omgjøre en IKT-plass til dataelektroniker. Ellers er det vel mange bedrifter i telekom, eller alarmanleggbransjen. Sikkert et par bedrifter som driver med ren elektronikk, eller med satelitt/GPS/VHF/UHF/maritim elektronikk i området også. De fleste i klassen min fikk opprettet lærlingplasser i bedrifter som ikke hadde hatt lærlinger før, og dermed ikke var i noe register over lærlingbedrifter. Noen med bedrifter de hadde vært på utplassering på, mens andre hadde selv forhørt seg rundt med bedrifter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Det "finnes" uansett flere lærlingplasser enn de på listen. Det er jo mange bedrifter som opererer i fagområdet til en dataelektroniker. Det spørs jo på hva du vil jobbe med, men du kan jo jobbe med IT, og få bedriften til å omgjøre en IKT-plass til dataelektroniker. Ellers er det vel mange bedrifter i telekom, eller alarmanleggbransjen. Sikkert et par bedrifter som driver med ren elektronikk, eller med satelitt/GPS/VHF/UHF/maritim elektronikk i området også. De fleste i klassen min fikk opprettet lærlingplasser i bedrifter som ikke hadde hatt lærlinger før, og dermed ikke var i noe register over lærlingbedrifter. Noen med bedrifter de hadde vært på utplassering på, mens andre hadde selv forhørt seg rundt med bedrifter. Jeg er klar over at det finnes flere plasser enn de på listen. Men ikke i Moss, tro meg jeg har sjekka. Og derfor skal jeg sjekke opp i f.eks. Sarp, men vet jo ikke hvilke bedrifter som finnes der. Derfor jeg lurte på om noen visste det bare Ingen av de to bedriftene jeg har vært utplassert i (Fredrikstad og Sarp) tar inn lærlinger dessverre EDIT: Tråd løst, har fått meg lærlingplass. Dog ikke i dataelektronikerfaget, men i telekommunikasjonsmontørfaget. Får avskrevet et halvt års læretid fordi jeg gikk VG3 på skole. Awesome! Endret 30. september 2011 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå