Gå til innhold

Wii U blir kraftigst av konsollene (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle bare mangle at den ikke er kraftigere en 5-6 års gamle konsoller!

Er det noe og lage overskrifter om i det hele tatt?

 

edit: vi skreiv vist samtidig Blackbuck.

 

50% kraftigere er alt for lite, normale hopp for en konsoll generasjon er 10x

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe kanskje dobbel kraft eller deromkring. Enkelte her inne var sikre på fem ganger kraftigere, men det tror jeg ikke. Når det er sagt kan man få til særdeles vakker grafikk på en konsoll som er dobbelt så kraftig(eller forhåpentligvis mer) som eksempelvis PS3 (tenk Uncharted). 1080p krever jo sitt av en konsoll.

Lenke til kommentar

Skulle bare mangle at den ikke er kraftigere en 5-6 års gamle konsoller!

Er det noe og lage overskrifter om i det hele tatt?

 

edit: vi skreiv vist samtidig Blackbuck.

 

50% kraftigere er alt for lite, normale hopp for en konsoll generasjon er 10x

 

 

Dagens wii har store begrensninger, og det var også veldig merkbart da den ble lansert, men vi dreit i det pga de kule kontrollerne, og gode nintendo-spillene. Jeg er dog ikke overbevist om at vi trenger 10 x ps3-kraft for å levere gode og oppdaterte spill i 2012. Hadde nintendo-spill sett like bra ut som for eksempel Assassins Creed, så hadde jeg vært mer enn fornøyd i lang tid fremover. Og jeg har ikke lyst til å bruke 5-6000 på en konsoll, for noe som kan gi samme spillopplevelse til en til halvparten. Jeg bruker heller de kronene på å holde pc'n min oppdatert.

Lenke til kommentar

Dette skulle jo bare mangle. Problemet til Nintendo her er at de kommer på banen med en litt kraftigere konsoll så lenge etter Microsoft og Sony at når de to andre gigantene lanserer en ny konsoll så sitter Nintendo nok en gang igjen med skjegget i postkassa.

 

Og jeg klarer bare ikke å like den kontrollen av en eller annen grunn, navnet er jo ikke akkurat en genistrek heller...det jeg syntes var synd med Wii var kontrollen, de har mange spill jeg gjerne skulle spilt sånn som Zelda, Super Mario Galaxy etc men jeg føler liksom ikke for å vifte rundt med en kontroll når jeg koser meg med et spill...kanskje jeg begynner å bli gammel? O_o

Lenke til kommentar

Dette gjenstår å se, fordi når PS3/360 er ganske langt i levetiden, og har vist bedre grafikk hvert eneste år, spesielt PS3. Så tror jeg sannelig at PS3/360 kan skilte med like bra grafikk som en Wii U :). De blir bedre utnytta idag vil jeg tro. 1080p kan faktisk være dårliger en fullt utnyttet 720p. Ta Darksiders 2 til Wii U opp mot God of War 3, der synes jeg God Of War 3 ser mye mye bedre ut selvom jeg har sett altfor lite Darksiders 2, men det lille jeg har sett er ikke imponerende.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Vi får aldri svar på "hvor mange ganger kraftigere" den er, for det kommer an på hvordan man måler. De mest konkrete ryktene sier at den vil ha et r700 (ADM Radeon HD 4xxx) GPU med 40nm teknologi (dvs minst 4770). Absolutt plausibelt, ford dette er et gammelt og slapt kort i PC-sammenheng, men mange ganger kraftigere enn kortene i PS3 og XBox360. Sammenlign dataene i linken.

 

CPU'en er offisielt bekreftet å være IBM PowerPC basert, men omtalt som en "strømspareversjon" som sikkert er klokket lavere og har færre kjerner enn de råeste Power7 CPU'ene. Kan være alt fra marginalt kraftigere enn XBox360/PS3 til mange ganger kraftigere.

 

Ryktet sier 1.0 gig RAM (de andre har 512 MB). 2x kraftigere.

 

I og med at Wii U i følge Nintendo selv kun har flash-minne, er nok XBox360 og PS3 "mange ganger kraftigere" på harddisk fronten.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graphics_processing_units#Radeon_R700_.28HD_4xxx.29_series

http://en.wikipedia.org/wiki/POWER7

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_%28processor%29

Lenke til kommentar

Dette skulle jo bare mangle. Problemet til Nintendo her er at de kommer på banen med en litt kraftigere konsoll så lenge etter Microsoft og Sony at når de to andre gigantene lanserer en ny konsoll så sitter Nintendo nok en gang igjen med skjegget i postkassa.

 

 

Nintendo sitter ikke med skjegget i postkassa, men med postkassa full av penger (ref salgstall)

Lenke til kommentar

Nei nå står ikke verden til påske...blir en konsoll som kommer i 2012 sterkere enn en konsoll som kom i 2005...really? Helt utrolig assa :roll:

 

Dette blir egentlig bare helt det samme som med Wii, bare at denne gangen er Nintendo litt tidligere ute, og derfor har vi ingen andre nye konsoller å sammenligne med. Ser vi derimot 3-4 år fram i tid er det akkurat det samme som med Wii mot PS3/360. WiiU vil være noen hakk sterkere enn PS3/360 akkurat som WIi var noen hakk sterkere enn PS2/xbox/GC, men akkurat som Wii tapte soleklart mot 360/PS3 vil WiiU tape mot PS4/720(med mindre Sony/MS skifter fokus helt)...

 

Ikke at det gjør så mye fra heller til, men dette er jo egentlig ganske selvklart og har imo ikke den helt store nyhetsverdien. Ihvertfall ikke når det ikke kommer fram noen konkrete fakta om hvor mye sterkere det egentlig er snakk om her.

Lenke til kommentar

Nei nå står ikke verden til påske...blir en konsoll som kommer i 2012 sterkere enn en konsoll som kom i 2005...really? Helt utrolig assa :roll:

 

Dette blir egentlig bare helt det samme som med Wii, bare at denne gangen er Nintendo litt tidligere ute, og derfor har vi ingen andre nye konsoller å sammenligne med. Ser vi derimot 3-4 år fram i tid er det akkurat det samme som med Wii mot PS3/360. WiiU vil være noen hakk sterkere enn PS3/360 akkurat som WIi var noen hakk sterkere enn PS2/xbox/GC, men akkurat som Wii tapte soleklart mot 360/PS3 vil WiiU tape mot PS4/720(med mindre Sony/MS skifter fokus helt)...

 

Ikke at det gjør så mye fra heller til, men dette er jo egentlig ganske selvklart og har imo ikke den helt store nyhetsverdien. Ihvertfall ikke når det ikke kommer fram noen konkrete fakta om hvor mye sterkere det egentlig er snakk om her.

 

Hva mener du med at Wii taper mot Xbox og PS3?? Siste jeg hørte så vinner de noe heftig...

Vil nok si at Wii'en vinner konsollkrigen...

http://www.vgchartz.com/

Lenke til kommentar

Dette skulle jo bare mangle. Problemet til Nintendo her er at de kommer på banen med en litt kraftigere konsoll så lenge etter Microsoft og Sony at når de to andre gigantene lanserer en ny konsoll så sitter Nintendo nok en gang igjen med skjegget i postkassa.

Det kan høres ut som om grafikk er alfa omega når det gjelder en konsoll, men de som kjøper konsoller bryr seg lite om grafikk, viser salgstallene. Wii har solgt mye bedre enn både Xbox360 og PS3, og PS2 solgte mye bedre enn Xbox og Gamecube, til tross for at begge disse var tekniske underlegne konkurrentene.

Lenke til kommentar

Jeg er dog ikke overbevist om at vi trenger 10 x ps3-kraft for å levere gode og oppdaterte spill i 2012. Hadde nintendo-spill sett like bra ut som for eksempel Assassins Creed, så hadde jeg vært mer enn fornøyd i lang tid fremover. Og jeg har ikke lyst til å bruke 5-6000 på en konsoll, for noe som kan gi samme spillopplevelse til en til halvparten. Jeg bruker heller de kronene på å holde pc'n min oppdatert.

Nei, man trenger ikke 10 x PS3 ytelse for å lage gode spill. Problemet er 3. parts støtte. Hadde Wii hatt like god ytelse som PS3 og X360 ville vi nok sett langt flere 3. parts spill til konsollen. Som f.eks. CoD, Battlefield, AC, Red Dead Redemption osv. Dette ser vi jo allerede med Wii U, da de har hintet om bl.a BF3, AC og andre 3. parts titler som også kommer til de to andre konsollene.

 

Men så spørs det hvor lenge det varer da. Når PS4 og X720 kommer, kan det nok fort hende at 3. parts utviklere glemmer Wii U, om ytelsen på den konsollen ikke holder følge. Og da er vi tilbake til den samme crappy støtten som Wii har.

Lenke til kommentar

Helt enig i at PS4 og neste XBox sikkert blir en god del kraftigere enn Wii U.

 

Tviler på om folk flest vil oppleve Wii U som "forrige generasjons grafikk" på samme måte som Wii i dag.

 

Husk at dagens Wii kun har 88 MB Ram :cry: Det var veldig stusslig da den kom ved utgangen av 2006.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Jeg greier bare ikke å holde optimismen min vedlike for Wii U, etter en så tafatt og forhastet E3 lansering som det Nintendo presterte i år skal det mye til for å vinne meg over. Wii gjorde det, men viste seg raskt å bli en enorm skuffelse for min del. Den smellen går jeg ikke på igjen for å si det sånn. Og denne nye kontrollen frister overhodet ikke, i motsetning til Wiimoten.

 

Jeg såg en tidlig demonstrasjon av ett fps til Wii U, Killer Freaks(?). Å stå slik å sutle rundt med den enorme paddan og peke rundt seg...helt uaktuelt for min del ihvertfall. Men for all del, er for tidlig å dømme denne røkla her nedenom og ut enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kraftig maskinvare er ikke alt. Det beviste jo Nintendo med Wii, som var flere hestehoder bak MS og Sony mhp både oppløsning og maskinvare. Men solgte i bøtter og spann gjorde de.

Så lenge man tenker litt ut av boksen, slik Nintendo har en tendens til å gjøre, klarer man det meste :) Det kan bli spennende å se hva de får til med Wii U. Den får vel også endel mer minne enn hva PS3 og XBOX 360 har, noe som hjelper betraktelig på.

Lenke til kommentar

Når kommer PS4 og Xbox 720, egentlig? Enn så lenge er de ikke annonsert engang, og det virker ikke som utviklere eller forbrukere har noe prekært behov for mer maskinkraft. Det kan godt være disse ikke dukker opp før i 2014, så Wii U har potensielt flere år foran seg som kraftigst på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...