ovzer Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei, jeg skulle skru på datamaskinen da jeg kom hjem fra skolen i dag, men det eneste som skjedde var et kort blink fra power-lyset, og så var den helt dø. Den er forøvrig selvbygd, under et år gammel, men har ikke hatt noen slike hardware-problemer tidligere. Så jeg begynte feilsøkingen med å åpne den og ta kutte strømmen til en og en enhet, til jeg til slutt satt igjen med kun hovedkortet. Fremdeles ingenting. Da begynner jeg å lure, så jeg tar ut kabelen til hovedkortet også, så ingen komponenter er plugget i PSUen, og prøver å jumpstarte den. Det som skjer da er at vifta på den starter å snurre, men så stopper den. Da begynner jeg å lure på om det rett og slett er ødelagt? Jeg skjønner ikke hvordan ting kan bare streike sånn helt plutselig, men synes dere dette er symptomer på et ødelagt powersupply? Hva kan jeg isåfall gjøre med det? PSUen er en Corsair TX 650w Lenke til kommentar
joro Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Synes å kjenne igjen det symptomet ja. Har du tilgang til en annen psu? Hvis ja kan du jo kjapt koble den inn for å sjekke. PSUen din har forøvrig 5 års garanti, så hvis det er PSUen som er ødelgt (noe jeg tror) så skal du få en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå