sneipen92 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kom opp i historie muntlig: Tema: "Teknologisk utvikling fra jordbruksrevolusjonen til idag" Læreplanmål under tema: - jordbruksamfunnet osv - næringsutviklingen norge 1500-1800 (det store hamskiftet) - Industrielle revolusjon, virkningene av den i Norge - Økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 Men jeg sliter med å finne en god problemstilling. Problemstillingen må være slik at jeg kan drøfte, gjerne sammenligne to situasjoner/land. Kontrafaktisk historie. Jeg foreslo "årsak/virkning av ind.rev" men det synes historielæreren min ble litt kjedelig, jeg trenger noe som tillater meg å drøfte, trekke paralleller. Jeg vil helst ha noe om den industrielle revolusjon. En tanke er å drøfte hvorfor den industrielle revolusjon skjedde i England og ikke i Asia, i f.eks Kina. Men ja, jeg vetikke. Lenke til kommentar
Nohcho Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hvorfor har ikke læreren satt opp problemstillinger selv a? Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Hvorfor har ikke læreren satt opp problemstillinger selv a? Vi får et tema, så må vi lage en god problemstilling om et begrenset emne og holde et foredrag om det. Jeg valgte forøvrig: "Hvorfor opplevde ikke Kina en industriell revolusjon på 12-1500tallet?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå