Redaksjonen. Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Stryker helgens mobilregning. Telenor vil kompensere for pinsekaos Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 /clap Hva med å ta det neste helg..? Dette var sikkert den billigste helgen deres noensinne. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Gratis telefoni i et par dager som plaster på såret er en fattig trøst for de som ikke kom igjennom på nødnumre. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Gratis telefoni i et par dager som plaster på såret er en fattig trøst for de som ikke kom igjennom på nødnumre. Var ganske klar instruks på hva man skulle gjøre for å komme igjennom på nødnummer da... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Mulig, jeg har ikke fått med meg noen instruks, men så har jeg også heldigvis ikke hatt bruk for nødnummer heller i helga. Jeg regner med jeg ikke er den eneste som ikke har fått med seg noen instruks. Endret 14. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har aldri hørt noe instruks? Trengte de heller ikke da Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer. Dette er ellers en lovpålagt funksjon som har eksistert fra mobilnettet ble etablert. Det er også omhandlet i alle brukermanualer jeg vet av. En mobiltelefon skal kunne ringe nødnummer i følgende tilfeller. 1. Om man ikke husker PIN-kode til SIM 2. Om kontaktkort er tomt 3. Om vanlig nett er nede Edit: At oppegående folk som har brukt mobiltelefon i årevis ikke har fått med seg dette er for meg faktisk skremmende. Endret 14. juni 2011 av Bolson 4 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer. Dette er ellers en lovpålagt funksjon som har eksistert fra mobilnettet ble etablert. Det er også omhandlet i alle brukermanualer jeg vet av. En mobiltelefon skal kunne ringe nødnummer i følgende tilfeller. 1. Om man ikke husker PIN-kode til SIM 2. Om kontaktkort er tomt 3. Om vanlig nett er nede Edit: At oppegående folk som har brukt mobiltelefon i årevis ikke har fått med seg dette er for meg faktisk skremmende. Hvem leser vell brukermanualen? Endret 14. juni 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg gjør det. At de fleste lar være er ingen unnskyldning for å være uvitende. Men generelt har alle ansvar for å tilegne seg nødvendig informasjon/kunnskap knyttet til hvordan forholde seg i krisesituasjoner. Dessverre gir de fleste blaffen og tror man alltid vil få hjelp uansett. Dog kan informasjonen om nødanrop/nødsamtale faktisk bli bedre. Det er ikke bare når man har situasjoner som fredag dette er nyttig. Det er også nyttig om man er i områder der bare en operatør har dekning og det skjer noe, i tillegg kan faktisk nødanrop i gitte situasjoner har lengre rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Curver Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Lurer på om dette gjelder abonomenter som "låner" dekning fra telenor? Jeg bruker Hello og da har jeg telenor som "dekning". Synes forsatt det er idiotisk at de tar av seg regninga når nettet deres var nede for de fleste. Blir jo nesten gratis Lenke til kommentar
Luguber Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Gratulerer Telenor, dere dere sier vi slipper å betale regninga den helga nettet var nede og vi ikke kunne bruke mobiltelefonene... Dette må vel være den latterligste kompensasjonen noensinne. Lenke til kommentar
atrixet Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Er ikke spesielt imponert over Telenor for tiden. Å gi slipp på inntekter fra Pinsehelgen som en kompensasjon for nedetiden i samme periode er helt elendig tilbud til Telenor brukere - Kan sammenlignes med å leie en bil som du ikke får bruke og som du slipper å betale for i etterkant. Gi i tillegg en helg i etterkant i som kompensasjon mens nettet fungerer som et plaster på såret. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 No er det vel slik at Telenor kompenserer for heile helga, medan nettet "berre" var nede i 18 timar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg