Gå til innhold

Telenor vil kompensere for pinsekaos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig, jeg har ikke fått med meg noen instruks, men så har jeg også heldigvis ikke hatt bruk for nødnummer heller i helga. Jeg regner med jeg ikke er den eneste som ikke har fått med seg noen instruks.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer.

Dette er ellers en lovpålagt funksjon som har eksistert fra mobilnettet ble etablert. Det er også omhandlet i alle brukermanualer jeg vet av. En mobiltelefon skal kunne ringe nødnummer i følgende tilfeller.

1. Om man ikke husker PIN-kode til SIM

2. Om kontaktkort er tomt

3. Om vanlig nett er nede

Edit: At oppegående folk som har brukt mobiltelefon i årevis ikke har fått med seg dette er for meg faktisk skremmende.

Endret av Bolson
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer.

Dette er ellers en lovpålagt funksjon som har eksistert fra mobilnettet ble etablert. Det er også omhandlet i alle brukermanualer jeg vet av. En mobiltelefon skal kunne ringe nødnummer i følgende tilfeller.

1. Om man ikke husker PIN-kode til SIM

2. Om kontaktkort er tomt

3. Om vanlig nett er nede

Edit: At oppegående folk som har brukt mobiltelefon i årevis ikke har fått med seg dette er for meg faktisk skremmende.

Hvem leser vell brukermanualen? :ph34r:

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Jeg gjør det. At de fleste lar være er ingen unnskyldning for å være uvitende.

Men generelt har alle ansvar for å tilegne seg nødvendig informasjon/kunnskap knyttet til hvordan forholde seg i krisesituasjoner. Dessverre gir de fleste blaffen og tror man alltid vil få hjelp uansett. Dog kan informasjonen om nødanrop/nødsamtale faktisk bli bedre. Det er ikke bare når man har situasjoner som fredag dette er nyttig. Det er også nyttig om man er i områder der bare en operatør har dekning og det skjer noe, i tillegg kan faktisk nødanrop i gitte situasjoner har lengre rekkevidde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om dette gjelder abonomenter som "låner" dekning fra telenor?

Jeg bruker Hello og da har jeg telenor som "dekning".

Synes forsatt det er idiotisk at de tar av seg regninga når nettet deres var nede for de fleste. Blir jo nesten gratis :p

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt imponert over Telenor for tiden.

Å gi slipp på inntekter fra Pinsehelgen som en kompensasjon for nedetiden i samme periode er helt elendig tilbud til Telenor brukere - Kan sammenlignes med å leie en bil som du ikke får bruke og som du slipper å betale for i etterkant.

Gi i tillegg en helg i etterkant i som kompensasjon mens nettet fungerer som et plaster på såret.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...