Th0mas Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har aldri formatert før :oops: Noen som vet om en guide til dette eller som evt. kan forklare i DETALJ hvordan mas skal gjøre det for meg? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 har du win xp, bare høyreklikker du på den harddisken du skal formatere , og velger formater. veldig enkelt. men ikke formater c: disken da tror ikke det går uansett da, og flytt alt du skal spare før du formaterer. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 men det er c: disken jeg skal formatere...! bare c: disken helst Lenke til kommentar
Folo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 ok, skal du installere win på nytt? da hiver du bare inni xp cd'en vist du skal ha det, og så velger du Clean installation helt i starten, så må du senere velge at du selv vil velge hvilken partisjon du skal installere på, velg da C: og så må du senere formatere den ettersom det er et os der fra før... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 boot fra windows cden du skal installere med, der velger du c: som du skal installere til og formatere. da spørr den om du vil formatere eller ikke =) Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 hvordan booter jeg fra den? gjør det noe om jeg booter fra en annen windows CD enn den jeg har installert fra før?? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hva skal du installere da? bare gå i bios og velg boot device og så velger du cd som nr 1 eller 2 etter diskett, bare det er før harddisk nei, det spiller ingen rolle hva du har installert fra før, så lenge cden er bootable Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 ok, men funker cd ROM'en når jeg har formatert? så jeg får lagt inn driverne og slikkt Lenke til kommentar
Folo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 ja, cden funker den derfor det heter boot cd, siden du booter fra cd istedet for å boote fra harddisk, ellers så kan du jo alltid ta den gamle metodn og bruke bootdiskett.... Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 ok, så jeg får lagt inn driverne uten mer føkk med cd'romen altså. er det noen spesiell rekkefølge de skal installeres i? driverne altså...? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei Skjønner ikke helt ka du mener, men vanlig rekkefølge er vel drivere til HK, så grafikk (skjermkort) lyd osv. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 HeiSkjønner ikke helt ka du mener, men vanlig rekkefølge er vel drivere til HK, så grafikk (skjermkort) lyd osv. jeg mener at jeg slipper å tukle med en oppstartsdiskett for å installere cdROM driver før jeg kan få brukt cdROMen hvis jeg har forstått riktig iallefall Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei igjen Ja du har vel forstått rett, men du må innom Bios og forandre booting rekkefølga slik at maskina booter fra CD`n først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå