thomashl Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei , fikk idag vite at jeg kom opp i Norsk på muntlig eksamen i 10. klasse. Temaet jeg trakk var makt og motmakt. mildt sagt har jeg ikke peiling på hva jeg holder på med og har ikke startet enda. Temaet skal presenteres nå på torsdag ( 16.juni) I oppgave står det at jeg skal velge ut 2 tekster fra lærebøkene ( kontekst tekster 1 og 2) og sammelikne disse tekstene opp mot hverandre. jeg skal kun fokusere på Makt og motmakt! HJEEEELP! Lenke til kommentar
S95 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg kom også opp i det igår!! Skjønte heller ingenting i starten, men etter hvert har jeg begynt å skjønne litt og litt... Men føler jeg sliter.. Hvor mye har du gjort til nå? Hva med å ta en tekst som for eksempel: "Du må ikke sove" et dikt av Arnulf Øverland. "1980" et dikt av Marie Takvam. "Faderen" en novelle av Bjørnstjerne Bjørnson. "Svart elfenben" en roman av Arne Svingen. Håper dette hjelper! Lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå