magicgunnar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Vi har et utendørs boblebad/jacuzzi og i den forbindelse trenger jeg kalsiumklorid for å øke hardheten på vannet. Noen som har noen tips om hvor jeg bør kjøpe dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Vanlig veisalt er vel kalsiumklorid. Ellers burde vel slik selges på samme steder som de selger boblebad og jacuzzier. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Vanlig veisalt er vel kalsiumklorid. Ellers burde vel slik selges på samme steder som de selger boblebad og jacuzzier. Jepp, det mest brukte veisaltet er kalsiumklorid, men i følge han på biltema så er veisalt tilsatt kjemikalier for at det skal duge på lavere temperaturer enn -9 grader, så det var ikke noen god idé å bruke det. Endte opp med å kjøpe det på SmartClub, men det er jo ikke spesielt billig. 250,- betalte jeg for 1kg, omtrent det samme som det koster på et apotek. Har funnet en billig butikk for boblebad-ting i USA, men de sender ikke til Norge. Der koster en 12kg-pakke med kalsiumklorid 30$. Så hvis noen har noen tips om en butikk med litt rimeligere boblebad-stash, så si fra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå