Grankongen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) "regn ut volumet av ei kule når overflaten er 452.16 cm2" man kan regne "bakover" for å finne radiusen og så regne seg fram til volumet med den. men finnes det noen annen måte? og hvorfor funker det ikke å ta kvadratroten av 452,26 og så ta svaret3 for så å dele svaret på 3 ? det er garantert en helt klar feil som jeg overser XD Endret 14. juni 2011 av grankongen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er berre radiusen som er kvadrert i uttrykket for arealet, ikkje resten. Om du tek kvadratrota av arealet og so opphøger det i tredje gjer du det ikkje berre med radiusen: Arealet av ei kule er gitt ved Om du gjer det du foreslår til slutt får du medan volumet av ei kule er noko som openbart ikkje er det same. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) så hvordan løser jeg denne oppgaven? EDIT: er det å dele ut PI og 4 for å isolere r2 den eneste måten å gjøre det på? Endret 14. juni 2011 av grankongen Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 så hvordan løser jeg denne oppgaven? EDIT: er det å dele ut PI og 4 for å isolere r2 den eneste måten å gjøre det på? Om det er den eneste måten vet jeg ikke, men det er definitivt den greieste. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Trur det ... Forholdet mellom volum og areal avheng av radiusen, so du må finne den. Endret 14. juni 2011 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå