Gå til innhold

Trenger man Swap hvis man har 4, 8 eller 16 GB Ram?

Anbefalte innlegg

Hvis du har en AMD 64, 3500+ med 939 Socket, så har vi like CPU. Jeg har også 2 GB Ram på den maskina. Riktignok har jeg litt mere harddiskplass enn deg. 1x 160 GB S-ATA disk og 3x 1 TB S-ATA disk. Alle diskene er naturligvis Samsung, og Tja. Kanskje dårligere skjermkort enn deg, så jeg vet ikke hvor mye den drar. Kjører ikke Raid, men det har vel ikke noe å si uannsett.

Men ja. Jeg vet at det er en overkill Strømforsyning jeg har. Hvorfor jeg har den? Vet sannelig ikke. Ble vel bare sånn når jeg bytta deler en gang. Men, det er bedre med for mye enn for lite mener no jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det er en overkill Strømforsyning jeg har. Hvorfor jeg har den? Vet sannelig ikke. Ble vel bare sånn når jeg bytta deler en gang. Men, det er bedre med for mye enn for lite mener no jeg.

Ikke nødvendigvis bedre med (altfor) mye; de fleste (?) strømforsyninger har dårlig "utnyttelsesgrad" ved lav belastning slik at du kan ende med at den da bruker like mye strøm som når belastningen er høyere.

Det optimale er derfor å ha en strømforsyning som er "tilpasset" forventet belastning.

Edit: Ooops... noen dager siden jeg sist leste forumet, ja :p

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...