Gå til innhold

1366 I7+gpu vannavkjøling. trenger feedback før jeg handler.

bludclot

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! jeg har hengt i buskene rundt dette forumet i mange år nå så det er vel på tide å lage en post selv.

Her er hva jeg sitter på:

Asus p6t deluxe <- bestilte samme uken som i7 kom på markedet i Norge.

I7 920

Skal ha ny cpu (minst 960) til høsten/vinteren. avkjølt med Noctua nh-u12p

12gb mushkin radioactive 1600mhz<- holder.

kunne tenke meg vannkjøling på disse også. mulig?

asus gtx 280 fabrikkoverklokket.<- venter på gtx 580

Thermalright HR-03 GTX <- kjøpte på netshop. fikk den levert med 1 av viftebladene brukket :( (noe jeg oppdaget etter å ha installert så jeg rev av plasten og bruker nå 3 80mm standard vifter på superlav rpm (bilde)bråker fortsatt litt mye men ikke på langt ner så masse som med standardkjøler. kjøpte ny kjøler pga gpu kom ofte opp i 100 grader og idlet på 70-75

mist 600 watt psu. <- duger kanskje videre?

Lian Li PC-P50BSCAND <- kjøpte dette med tanke på å bygge inn vannkj.

Har hatt dette oppsettet i godt og vel tre år nå og det holder fortsatt en liten stund.

Så:

Først og fremst trenger jeg en pc som er så lydløs som overhode mulig.

Speedfan viser system/cpu/gpu/etc alle på ca 40c ved normal bruk. blir ikke lavere enn kroppstemp. ved idle.

Maskinen brukes i hovedsak til 3d grafikk og litt spilling og kjøer div media filer 24/7. Jeg klarer ikke å få noen av komponentene over 60c ved 100% load på både gpu og cpu. ganske fornøyd med dette, men det er ikke akkurat lydløst.

Når jeg sover pleier jeg å la maskinen stå på og rendre stills el anims. den har vel stått på nesten sammenhengende siden jeg kjøpte den.

Bor på 20m2 hvis noen lurer på hvorfor lydløs pc er essensielt :)

Planen:

100% internt vannsystem

Redusere antall vifter.

fra: 3x80mm 3x120mm 3x140mm

til: 3x 140mm 1x 120mm MAX (da klarer jeg meg med de mest stillegående jeg har)

legger ved et par elendige mobilbilder :)

gpu.jpg

hele.jpg

bak.jpg

Det er en del ledig plass i kabinettet.

Forslag til deler, tips, ideer tas imot med stor takk!

har veldig lite lyst på noen eksterne deler, men kan til nøds leve med tank på utsiden av kabinettet, men kun hvis den iallefall sitter fast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru av sidedørsvifta, det er en god støykilde.

Skru ned hastigheten på 80mm-viftene.

Bruk motstandene som fulgte med prosessorkjøleren til å senke hastighet på den vifta.

Å oppgradere fra i7-920 til i7-960 er bortkasta penger. i7-970 er en ok oppgradering med tanke på flere kjerner, men forskjellen fra 920 til 960 er nøyaktig 533MHz som du ikke vil merke. Da er det bedre å overklokke.

Lenke til kommentar

sidedørvifta henger i gummi og går på 650rpm. noctua viften hører jeg ikke uansett .. 80mm viftene er så lave som de kan bli.(styrt med potmeter bakpå kabinett) vannkjøling er greia :) viftene skal ut!

flere cores trenger jeg ikke i denne maskinen og 960 blir det uansett. har en del deler liggende som skal bli en 1366 pc til......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...