empetre Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Tenkte jeg skulle kjøpe meg et domene, og opprette en webside. Å lage websiden går greit på egenhånd. Har derimot aldri kjøpt domene og lagt side ut på nettet. Kunne noen som har peiling tatt kontakt med meg på PM og forklart litt? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
richoel Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ny på nett? Ja, kan si med en gang at det er et hav med leverandører der ute som tilbyr det samme. Det du trenger for å komme deg på nett er et domenenavn og et webhotell. Domenenavnet indikerer "navnet\adressen" din på nettet (kort: det du skriver som adresse i nettleseren). Til dette domenenavnet trenger du et webhotell som du kan laste opp dine filer. Det er vanlig å bestille seg et webhotell inkl domene, de fleste leverandørene leverer begge to i samme pakke. Det du bør være kritisk ved valg av leverandør er gjerne omtale, pris, hva du får i "pakken" når du kjøper, support og ikke minst oppetid. Finnes mange "wannabe" ikea leverandører der ute med grisebillige løsninger som frister å kjøpe ved første øyekast. Det rimligste er ikke ofte det beste Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Tenkte jeg skulle kjøpe meg et domene, og opprette en webside. Å lage websiden går greit på egenhånd. Har derimot aldri kjøpt domene og lagt side ut på nettet. Kunne noen som har peiling tatt kontakt med meg på PM og forklart litt? På forhånd, takk! Du misforstår hensikten med et forum. Eller kan du opplyse oss om hvorfor du krever at vi svarer på PM? Vil ikke svarene på dine spørsmål være relevante for andre? --- BalleB Lenke til kommentar
empetre Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Var bare rett og slett fordi det går fortere, iogmed at jeg får mail om PM. Trengte svar litt fort Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Var bare rett og slett fordi det går fortere, iogmed at jeg får mail om PM. Trengte svar litt fort "Abonnér på emnet" Lenke til kommentar
empetre Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Aha! Takk skal du ha. Relativt ny her på forumet Har ikke testet ut så mange av funksjonene enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå