Gå til innhold

Er det bare jeg som føler at ting er forbanna meningsløst?


Anbefalte innlegg

Et godt samfunn trenger Pål, trenger Per og vi trenger Espen søpple tømmer og trives du i jobben din så er det faktisk viktigere enn hva for en status du syntes jobben din gir. Det er ingen som heller jobber et helt liv bare for å sitte på en parkbenk og si at de jobbet med det og det til andre....

 

Meningen med livet ditt er det kun deg selv som klarer å fylle inn.... Utdannelse ser jeg på som en forberedelse til å komme til et høyt gjerde. Har du god utdannelse er det mange porter i det gjerdet du kan velge å gå ut av ved endt utdannelse og har du du ingen utdannelse er det færre porter for deg å gå ut av... For å si det på en annen måte så kan Ola ingeniør være han som henger bak på søpple bilen om han har lyst til det mens Peder søppletømmer ikke kan være ingeniør..... om det gjorde det noe klarere.... Så utdannesle er og blir nøkkelen til det videre livet ditt enten du vil eller ikke.

 

Hvordan jeg vet det? Jeg var en av de som IKKE gadd å ta meg noen utdannelse, jeg var dritlei av skolen og ville bare jobbe... Nå var jeg heldig, for jeg fikk etterutdannelse og gikk elektro grunnkurs i en alder av 26 år og fordi jeg da forsto HVORFOR jeg trengte en utdannelse gikk jeg ut av elektro grunnkurs med bare 6'ere (og en 4'er i norsk...) mest for å bevise for meg selv at jeg faktisk ikke var så dum som lærerne på ungdomskolen påsto at jeg var... (At jeg hadde langt hår og ørering (noe som på den tiden IKKE var vanlig i det hele tatt!!!) og hørte på heavy musikk hjalp nok heller ikke på oppfattningen lærerne hadde av meg har jeg i etterkant forstått, men de hadde kanskje ikke trengt å utvise meg en rekke ganger for at jeg ikke ville ta ut øreringen heller, slik de faktisk gjorde... den fientligheten hjalp ikke akkurat på min skole flinkhet for å si det sånn...)

 

Hvorfor jeg skriver dette er rett og slett fordi bedre utdannelse fører til flere valg som igjen fører til at DU som individ kan drive med noe du selv ønsker i langt større grad og derved stå friere til selv å fylle inn meningen med livet ditt, noe DU alene er ansvarlig for å gjøre!!!

 

Selv anser jeg meg som svineheldig som fikk lov til å etterutdanne meg med lønn under utdannelsen (Mistemann ble født det året jeg gikk elektro grunnkurs) for så heldig er det ikke mange som er. Har du "falt" ut så har du falt ut liksom og selv om det aldri er forsent å snu og ta seg etter utdannelse krever det enormt med disiplin og gå på vilje og en er derfor mye bedre tjent med å ta utdannelsen mensman enda er ung og ikke har så mange forpliktelser... så vet du det :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er svært få ting jeg ser på som viktig i verden.

Synes det meste er veldig meningsløst.

 

F.eks utdanning.

Alle snakker om hvor viktig det er å utdanne seg og tjene bra.

Hvorfor? Blir man liksom automatisk lykkelig da?

Er det givende? Man oppnår jo stort sett bare det andre vil at man skal bli.

Hvis jeg ble født utenfor samfunnet, og ikke hadde noen som helst påvirkning derfra, tviler jeg på at jeg ville ønsket å utdanne meg og få et yrke.

Altså, det er ikke medfødt eller noe man har valgt helt av seg selv.

 

Jeg valgte ikke selv å bli født, men jeg blir likevel dratt inn i masse stress, mas, jag og drit.

Det er jo nærmest en form for tortur å være i live.

 

 

Det er ikke noe veldig spesielt jeg vil gjøre i livet.

Jeg har mine kreative og fysiske evner som jeg brenner for å utvikle.

Men når jeg ikke kan tjene noe særlig penger på det? Da må jeg vel bare droppe det til slutt... Og heller gjøre noe jeg tjener penger på?

Og så skal jeg bli lykkelig av pengene jeg får?

 

Jeg fatter ingenting.

det eneste du gjør hele livet er ultimat å leve for andre, selv diktatorer lever til en viss grad for andre, deres oppfatning av deg

dette er selvsagt helt meningsløst, men hvem sier at livet må ha en mening?

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

 

Den jæveln som finner Jesus Kristus skal få både huset , kjerringa og halve kongeriket!

 

Jeg har en høne å plukke med den sadisten:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Den jæveln som finner Jesus Kristus skal få både huset , kjerringa og halve kongeriket!

Når du finner Jesus Kristus forvandles du fra en djevel til en engel og får hele kongeriket.

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Den jæveln som finner Jesus Kristus skal få både huset , kjerringa og halve kongeriket!

Når du finner Jesus Kristus forvandles du fra en djevel til en engel og får hele kongeriket.

 

Så flott:) I`ll be willing to cut a deal near the end then:) WIN

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Jeg synes egentlig det er litt synd at du ikke kommer til å oppleve din egen død. Hadde vært interessant å vært flue på veggen når du oppdaget at "this is it", game over, godnatt.

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Jeg synes egentlig det er litt synd at du ikke kommer til å oppleve din egen død. Hadde vært interessant å vært flue på veggen når du oppdaget at "this is it", game over, godnatt.

Flere enn IHS som med stor sannsynlighet kommer til å bli lange i trynet når de oppdager at slutt billetten herfra ikke har noen fortsettelse...

 

Og hvorfor skulle det det? Hvordan klarer noen å tro at de skal leve evig? Hvordan klarer de å få seg til å tro at DE er så utrolig viktige at de fortjener evig liv (i den grad det er noe å "fortjene"... Jeg ville ikke hatt evig liv om det så kom med bruks anvisning og bærereim, tror rett og slett ikke de har skjønt hva EVIG betyr jeg....)

 

Stormannsgalskap er hva troen på evig liv er, kort og godt....

 

Meningen med livet er du ansvarlig for å putte inn selv. De aller fleste klarer det på egen hånd og finner ut at livet faktisk ikke har noen overordnet "mening" de må stille seg under og lager derfor sitt eget liv med sine egne meninger. IHS tror at meningen med livet ligger i en fiktiv person som han tror er en gud og på den måten finner en mening med sitt liv. Han om det. Problemet hans er at han hele tiden påstår å inneha den riktigeTM meningen med livet og at alle andre har en feil mening, men det er faktisk hva man får når man drar over seg religiøst tullball, verden er full av slike religiøse forstå-seg-påere som tror de er bedre enn andre og vet mer enn andre fordi de tror på div påstander noen ignorante mennesker skrev for lenge siden og forstår ikke at andres meninger med livet er like bra som hans....

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Jeg synes egentlig det er litt synd at du ikke kommer til å oppleve din egen død. Hadde vært interessant å vært flue på veggen når du oppdaget at "this is it", game over, godnatt.

At du dukker opp et annet sted i tid og rom, er for deg bare science fiction ?

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Jeg synes egentlig det er litt synd at du ikke kommer til å oppleve din egen død. Hadde vært interessant å vært flue på veggen når du oppdaget at "this is it", game over, godnatt.

At du dukker opp et annet sted i tid og rom, er for deg bare science fiction ?

At jeg har en "sjel" som lever videre etter at mitt legme er dødt er ikke science fiction, det er overtro. Ikke bruk sceince fiction om det du tror på for å forsøke å legetimere det som noe fremtidsrettet. FOr det er i sannhet et hvisk fra en fjern og primitiv fortid.

 

Dog, i en fjern fremtid kommer det nok til å bli mulig å kjøre mitt OS (hjernen min og alle lagrede data) på en extern cpu og lagringsmedium. Jeg ser dog for meg at dette vil ha en del filosofikse problemer knyttet til seg, som om jeg fremdeles er meg når jeg ikke lenger er mitt biologiske meg.

 

Jeg ser derimot ikke dette som et problem, da jeg om et århundre igjen tilbake i de bestanddelene jeg opprinnelig var før naturen satte meg sammen til et menneske, og jeg vil i så måte leve "evig", siden mine byggestener, og min materie vil bestå. ("evig" fordi evighet er et meningsløst begrep i en fysisk verden der ingenting er konstant, ikke engang tiden)

Lenke til kommentar

De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Jeg synes egentlig det er litt synd at du ikke kommer til å oppleve din egen død. Hadde vært interessant å vært flue på veggen når du oppdaget at "this is it", game over, godnatt.

At du dukker opp et annet sted i tid og rom, er for deg bare science fiction ?

At jeg har en "sjel" som lever videre etter at mitt legme er dødt er ikke science fiction, det er overtro. Ikke bruk sceince fiction om det du tror på for å forsøke å legetimere det som noe fremtidsrettet. FOr det er i sannhet et hvisk fra en fjern og primitiv fortid.

 

Dog, i en fjern fremtid kommer det nok til å bli mulig å kjøre mitt OS (hjernen min og alle lagrede data) på en extern cpu og lagringsmedium....

Det er nettopp det kristendommen går ut på. At OSet oppgraderes og så overføres til et nytt lagringsmedium et annet sted i tid og rom.

 

De kristne får en ny ånd (software) her og nå. Som overføres til en ny kropp (hardware) et sted i fremtiden.

Lenke til kommentar
De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Det er helt klart at mange finner trøst ved å søke tilflukt i en fantasiverden.

 

Jeg, derimot, liker faktisk å forholde meg til virkeligheten, og klarer å finne min egen mening med livet uten å ty til barnslige fantasier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
De som mangler mening med livet, mangler Jesus.

Ja, uten Jesus Kristus blir det jaggu meningsløst. Den som finner Jesus Kristus, finner seg selv, finner livet, finner meningen.

Det er helt klart at mange finner trøst ved å søke tilflukt i en fantasiverden.

 

Jeg, derimot, liker faktisk å forholde meg til virkeligheten, og klarer å finne min egen mening med livet uten å ty til barnslige fantasier.

Er Jesus Kristus og de kristne en fantasi ? Er ikke det verdensomspennende kristne samfunn virkelig ?

 

2249641.jpg

Lenke til kommentar

Husker ikke hva jeg skrev, men det ville neppe hjulpet trådstarter. Det eneste jeg kan gjøre er å skrive et lite strukturert innlegg hvor jeg reflekterer rundt emnet og sympatiserer med de som synes det er vrient å finne seg tilrette i dette kaoset av et liv.

 

Jeg vil først driste meg til å påstå at vi her i skandinavia lever i det nærmeste menneskeheten noensinne har kommet det som kan kalles et paradis. Og allikevel er det ikke nok. Tror du det ligger i vår natur å være lykkelige? Nei, følelsen av lykke er intet annet enn en gulrot evolusjon har designa foran nesa på deg slik at du skal fortsette å bevege deg framover; det er ikke lykke som er målet, og det har det heller aldri vært. Kanskje for deg som et bevisst, tenkende vesen, men det ligger ikke i ditt design å være lykkelig. Sammenlignet med en bonde for 1000 år siden spiser, driter, sover og lever jeg som en keiser. Men ikke faen om jeg kommer til å sette stumpen min på den luksuriøse og behagelige doskåla og godte meg over hvor heldig jeg er som bare trenger å trykke på en knapp for å se dritten min forsvinne på mystisk vis. Nei, jeg sitter og tenker alle disse tankene om hva jeg skal gjøre med livet mitt, hva jeg skal studere og om det er verdt å fortsette i jobben min. Jeg bekymrer meg for hva som skjer om flere år fra den nåværende stund, en luksus i seg selv som jeg selvfølgelig ikke er takknemlig for.

 

Det er ganske enkelt slik: fordi det å irritere seg over problemer er en avgjørende faktor for hvorvidt problemet blir løst eller ikke, så var det de misfornøyde problem-løser hominidene som fikk ført sine gener videre. Resultatet er oss.

Tror du sivilisasjonen og teknologien er bygd på fornøyde menneskers sammarbeid for å heve levestandarden? Nei, det var en haug misfornøyde sutreunger som så problemer overalt hele tiden. Og det er oss, og slik har verden blitt som den er i dag.

 

Så man kan være takknemlig for at alt det fantastiske vi har oppnådd i dag er et resultat av vår manglende evne til å faktisk være takknemlig for det.

 

 

 

Og den logiske konklusjonen jeg da sikter til er at man skal fortsette å vokse, og at Ubermench virkelig er meningen med livet... Men det er ikke konklusjonen. Så da er den neste logiske konklusjonen at "du lager dine egne konklusjoner" eller noe sånt piss. Og enda det er sant så er det repetert så ofte og er så ekstremt irriterende å høre det igjen og igjen... Så hva skal en forvirret hominid som lever i edens hage gjøre for å finne seg sjæl og meninga med livet?

Jeg tror ikke det hjelper å høre på andre. Du trenger å havne i slosskamp, blø, tro at du skal dø, ta lsd, sove naken ute i skogen en mørk natt, snike deg ombord et fraktskip og se hvor langt du kommer, eller reise til fots så lenge du klarer før du dævver. Spise ut av søpla, prøv livet som uteligger.

 

Samme faen hva du gjør, så lenge det er noe nytt og brutalt. Man trenger en realization, en spirituell opplevelse om du vil som er ens egen. Å bruke fornuften for å finne ut hvorfor man skal gidde å delta i rotteløpet eller i det hele tatt stå opp om morraen funker ikke, ei ikke teite, søte sitater fra filosofer og store mennesker eller teite analogier som starter med "life is like... "

Man trenger et eller annet brutalt som sjokker hjernen.

 

kjempeinnlegg :)

 

Hvor mange rundt deg er lykkelig tror du TS? Folk flest er sauer altfor redd for å ta opp kampen med seg selv. Det er lettere å følge mainstream, da det kreves mer av oss å faktisk stoppe opp å tenke sjøl. Hvis alt er like meningsløst, er vel alt like meningsfyllt også? Utfordre seg selv og unngå altfor mange rutiner er mitt svar. Det trenger ikke være ditt - alt er jo relativt

Lenke til kommentar

Er Jesus Kristus og de kristne en fantasi ? Er ikke det verdensomspennende kristne samfunn virkelig ?

Det kristne samfunn er virkelig.

Jesus (kristus) er fantasi!

Jesus Kristus er en uadskilelig del av det verdensomspennende kristne samfunn. Jesus Kristus er dette samfunns felles "jeg" Hele samfunnet er knyttet opp i Jesus Kristus.

 

Gjennom dette samfunnet, når Jesus Kristus ut til hele verden. Milliarder av mennesker møter Jesus Kristus gjennom dette verdensomspennendes samfunns medlemmer.

 

Det er ikke den kristne selv som snakker og gjør gode gjerninger, det er Jesus Kristus, som er i den kristne, som snakker og gjør gode gjerninger. De kristne er Jesu Kristi utstrakte arm.

 

Jesus Kristus og de kristne en udødelig felles organisme, de har felles kropp og blod med hverandre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...