sukat-frik Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har kjøpt et par nettverkskort (10/100Mb) fra komplett.no. Husker ikke hvilket merke (er nå på jobb). Problemet er at windows ikke finne ny hardware når jeg setter de inn i pc'en.. har prøvd på 4 forskjellige PC'er.. for å få de til å virke må jeg først sette inn et annet nettverkskort, starte windows, skru av igjen, og så bytte nettverkskortet(som selvfølgelig ble funnet av windows) ut med et av de to nye kortene. Starter jeg windows etter dette kommer det ikke opp noen "found new hardware", men likevel er nettverkskortet nå i full drift. Og alt fungerer slik det skal... Er det noen der ute som har noen teori på hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har kjøpt et par nettverkskort (10/100Mb) fra komplett.no. Husker ikke hvilket merke (er nå på jobb). Enten har du eldre merkemaskiner som er sære, eller så har du fått to defekte kort. Er det førstnevnte så kan en BIOS-oppdatering gjøre susen. Lenke til kommentar
sukat-frik Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 CNet Kort 10/100 Mbps PCI Nettverk TP only Davicom Chipset (1) dette er navna på kortene.. har prøvd begge korta i maskiner som er alt fra 5 år til 1/2 år gamle.. samme reaksjon alle steder.. billig dritt, men det burde funke uansett.. ps en kamerat av meg kjøpte noen 3com fordi han hadde hørt at det var så bra, men han har bare hatt problemer med de, og han advarte meg derfor mot dette merket.... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har et CNet kort selv, der fulgte det med en driverdiskett som jeg måtte bruke. Før jeg brukte den fant ikke Windows (både 2000 og XP) noe. Har ymse erfaring med CNet. Nettverkskortet mitt funker fint, mens en printserver jeg testet fra CNet var heller dårlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 CNet Kort 10/100 Mbps PCI Nettverk TP only Davicom Chipset (1) Disse har jeg innstallert mange av så de er helt greie. Jeg vil tro du kanskje har fått kort med feil på fra samme serie, prøv og bytt de. Lenke til kommentar
F4en Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Begge de korta er så og si identiske tror jeg (begge kjører davicom chipset) Har et slikt CNet kort i maskinen nå. Funker helt greit så lenge jeg ikke bruker det gamle GeForce 2MX kortet mitt. Får skikkelig sær IRQ konflikt som gjør at jeg ikke kan bruke OpenGL og TCP/IP samtidig.. Sick shit.. Moralen er uansett: Kjøp bedre kort... 3Com feks.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har kjøpt et par nettverkskort (10/100Mb) fra komplett.no. Husker ikke hvilket merke (er nå på jobb). Er det noen der ute som har noen teori på hvorfor dette skjer? I XP har jeg opplevd at du ikke får noen slik beskjed hvis XP har driveren og det har de til disse svjv. Du har selvsagt sjekket at de ikke ligger under enhetsbehandling? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Gå hit: http://www.cnet.com.tw/download/index.html last ned siste oppdaterte driver og restart. Det gjorde jeg senest i går, funket fint det... Lenke til kommentar
sukat-frik Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Stemmer F4en... kortet som jeg må sette inn før noen av de to andre kjører davicom chipset.. har ikke lyst å sende de inn (enda i allefall)... skal prøve meg litt frem etter jobb.... takk for rask respons folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå