Hveding Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Trenger litt hjelp. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette Hovedkortet ? http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M4N72E/ Blir før dyrt før meg å kjøpe nytt HK (med ddr3) og nytt minne 4gb. Har nå ddr2, så trenger et hk som kan kjøre sli, men også kunne bruke ddr2 minne. Gjør ikke noe om jeg må bestille fra usa. Mvh Patrick. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Helst ikke brukt. Føler ebay kan være litt "skummel" ^^ Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hvilken pris snakker vi om? Hvis du for eksempel bestiller dette hovedkortet og denne RAM-brikken kommer du ikke dyrere ut av det enn ved å bestille det kortet fra ebay. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Vil bare legge til at å kjøre SLI på en AMD-prosessor er en generelt dum idé, da AMD-prosessorer vil flaskehalse ethvert multi-GPU oppsett i utgangspunktet og Nvidias drivere spiser flere CPU-sykluser enn AMD sine. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 En kompis av meg kjører SLI med AMD, og han sier at det funker bra... Er vel mange som bruker SLI på et kort med AMD uten problemer... Det du sier her, er det noe som er uansett hvilket AMD prosessor du bruker ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 AMD-prosessorer i dag er veldig trege ja. En i5-2500k fra Intel er 50% raskere enn en Phenom II X4 på samme klokkefrekvens. I spill svarer dette seg til et sted mellom 20-50% bedre ytelse etter det jeg har hørt av oppgraderinger. Avhengig av hvor kraftig GPU-oppsett man har. Crossfire og SLI vil uansett ikke skalere særlig bra på en Phenom II X4 eller X6. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Da sitter jeg godt i det... Hvorfor har det ikke vært en stor greia av dette her ? ^^ Feks posta det ut på Hardware.no, slik at folk som skal kjøpe seg pc vet hva de skal kjøpe.. Nå sitter jeg her med en prosessor og hk til litt penger, når jeg kunne kjøpt intel hellerfor. Virker som at AMD er en FAIL (utifra det du sier). Rart at folk og data entusiaster kjøper AMD og ordner SLI på dette... Merkelig. Hva vil det koste meg å kjøpe et intel kort og prosessor, med støtte før SLI ? Endret 14. juni 2011 av Hveding Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Intel-oppsett og da særlig de med støtte for SLI koster vanligvis 6-800 kr ekstra for denne muligheten. AMD har pleid å ha bedre ytelse for prisen, og for alt annet enn multi-GPU er AMD-prosessorer helt fint til av gaming. Om det er et plaster på såret kommer AMD med ny prosessorarkitektur som må klare å konkurrere med Intel i ytelse i august-september et sted. Hvilket Nvidia-skjermkort har du nå? Med mindre du har et GTX 560 Ti eller høyere kan du heller vurdere å oppgradere til et sterkere skjermkort enn å vurdere SLI. Det er mange problemer med SLI, blant annet microstutter, drivere, varme, støy og annet jeg ikke kommer på i farta. For meg har det vært et dårlig kjøp fra dag 1, og jeg har for lengst innsett at jeg aldri skal kjøpe SLI for å faktisk spille spill. i5-2500k gaming review Den gir et godt innblikk i hvordan gaming-ytelsen er med Intel mot AMD i dag... Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Aha.. Takk Jeg har bestilt et GTX 560 Ti (planen var SLI etterhvert). Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Er denne bra nok ? https://prisguiden.no/produkt/intel-core-i5-2300-143397 Blir å spille Crysis 2, Battlefield 3 osv.. Med andre ordn, nye spill. Bruker Sony vegas ofte til redigering og Photoshop cs2.. Recorder med fraps en del. Eller trenger jeg kraftigere prosessor ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 FRAPS er vel avhengig av både god prosessorytelse og god lagringshastighet? Om du skal oppgradere til Intel burde du egentlig vente til august-september, da kommer AMD ut med ny prosessorarkitektur og dette vil sannsynligvis endre markedet litt. Om du må ha noe nytt og bra nå er Intel i5-2500k det beste valget. Når det er sagt er det jo din oppfatning av ytelse som har noe å si, er du fornøyd med ytelsen i spill etter skjermkortet vil jo det holde for øyeblikket Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Men spill som Crysis 2 og Battlefield 3 vil ta litt hardt på maskinen min.. Om Phenom ii x4 965 er så dårlig, er det jo samme om jeg går over til Intel nå. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 BF3 kommer til høsten. Crysis 2 liker heller flere kjerner enn klokkefrekvens og ytelse per kjerne. Så her er du dekket bra. Altså venter du til august på tilbakemeldinger på ytelsen til BF3-demoen som kommer og AMDs nye prosessorer, så sparer du penger fordi prisene synker og konkurransen er høyere Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Okey, thanks Får heldigvis være med i BF3 betan, så får jo testa det på min nåværende system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå