VD Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 kan noen av dere se noe feil på denne koden. "test" blir skrevet ut men aldri "connected" brukernavn er rett og det skal ikke være noe passord. Har også prøvd å ta bort '' slik at det blir mysql_connect($hostname, $username).......... får fint logget på mysql slik. Får rett og slett ikke logget meg på med dette scriptet (etter hva jeg forstår).. men skjønner ikke noe =) Tusen takk for hjelp. <?php $q=$_GET["q"]; echo "$q <br/>"; $username = "root"; $password = ""; $hostname = "localhost"; echo "test"; $dbhandle = mysql_connect($hostname, $username, $password) or die("Unabel to connect to MySQL"); echo "Connected<br/>"; mysql_select_db("test", $dbhandle); $sql="SELECT * FROM user WHERE id = '".$q."'"; //$sql="SELECT * FROM user"; $result = mysql_query($sql); echo "<table border='1'>"; echo "<tr>"; echo "<th>Firstname</th>"; echo "<th>Lastname</th>"; echo "<th>Age</th>"; echo "<th>Hometown</th>"; echo "<th>Job</th>"; echo "</tr>"; while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['FirstName'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['LastName'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['Age'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['HomeTown'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['Job'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; mysql_close($con); ?> Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Example #1 mysql_select_db() example <?php $link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password'); if (!$link) { die('Not connected : ' . mysql_error()); } // make foo the current db $db_selected = mysql_select_db('foo', $link); if (!$db_selected) { die ('Can\'t use foo : ' . mysql_error()); } ?> Kilde Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Får du opp testUnabel to connect to MySQL så er brukernavn eller passord feil hvis du får opp testConnected så er brukernavn og passord riktig og du er connected Tips: default root passord på f.eks phpMyAdmin er "admin" Lenke til kommentar
VD Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Har ikke phpmyadmin installert... får ikke opp noen feilmeldinger... hva bør spesifikt være ukommentert i php.ini for å få de rette feilmeldingene opp? Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 hvis jeg kjører koden din på serveren min med mitt brukernavn og passord så får jeg opp testConnected så koden din virker, jeg tror brukernavnet eller evt passordet ditt er feil. Prøv å sette passord på root kontoen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Prøv å plassere følgende i toppen av scriptet ditt: # feilhåndtering ini_set('display_errors','1'); ini_set('display_startup_errors','1'); error_reporting (E_ALL); Da skal feilmeldinger vises. Et annet veldig godt tips: mysql_real_escape_string() 1 Lenke til kommentar
VD Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Glimrende clvn Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() off course.... mangler php-mysql men ikke snakk om at jeg får det installert. Noen som har sett dette før: Resolving Dependencies --> Running transaction check ---> Package php-mysql.i386 0:5.1.6-27.el5_5.3 set to be updated --> Processing Dependency: php-pdo for package: php-mysql --> Processing Dependency: libmysqlclient.so.15(libmysqlclient_15) for package: php-mysql --> Processing Dependency: libmysqlclient.so.15 for package: php-mysql --> Running transaction check ---> Package mysql.i386 0:5.0.77-4.el5_6.6 set to be updated ---> Package php-pdo.i386 0:5.1.6-27.el5_5.3 set to be updated --> Processing Conflict: mysql conflicts MySQL --> Finished Dependency Resolution mysql-5.0.77-4.el5_6.6.i386 from updates has depsolving problems --> mysql conflicts with MySQL-server Error: mysql conflicts with MySQL-server You could try using --skip-broken to work around the problem You could try running: package-cleanup --problems package-cleanup --dupes rpm -Va --nofiles --nodigest The program package-cleanup is found in the yum-utils package. Lenke til kommentar
VD Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 avinstallerte både mysql og php og la det inn på nytt med php-mysql. en restart etterpå og ting ser ut til å fungerer ypperlig. Takker for all hjelp =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå