Gå til innhold

Router i garasjen skal gi nett til bygget ved siden av.

Anbefalte innlegg

Telenor har da koblet signalene til en router i garasjen der det er kontor. Fra denne routeren er det dratt en kabel over til huset og inn på loftet, og denne kabelen er koblet til ett trådløst accesspunkt i andre enden av loftet. Så til greia;

Skal bytte ut dette accesspunktet med noe litt sterkere, men jeg ser det heller som en fordel å bytte ut denne med en krafig trådløs router, da jeg føler jeg har mer muligheter senere med denne. Ett accesspunkt er meget begrenset og er jo bare der for å forsterke signalene, men med en router kan jeg feks. koble til en skriver, eller server, ol.

Hva er deres meninger om dette? Burde jeg Erstatte accesspunktet med ett annet kraftigere accesspunkt, eller rett og slett bytte den ut med en WLAN Router som feks.; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617195 ??

Personlig ser jeg egentlig bare en fordel med ett accesspunkt når den står i samspill med SSID'n til en trådløs router (noe jeg ikke har).

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke.

og er jo bare der for å forsterke signalene,
??

Nei, den gir deg jo trødløst nett derifra, forsterker ikke no?

Du burde koble en switch på loftet, og i den kan du koble i hva du vil , også AP som da gir deg trådløst nett.

Lenke til kommentar

Du burde ikke være så arrogant om du skal få hjelp.

Du burde ikke ha en router på router.

AP som du har nå lager en trådløssone i seg selv, hvis den forsterker er det en repeater(funksjon) du har satt på.

men med en router kan jeg feks. koble til en skriver, eller server, ol.

Det kan du også med en switch og du slipper router på router og trenger du trådløs der kan du bare sette i AP eller en repeater i switchen.

post-64596-0-55347400-1308031223_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok, missforstod da du sa at denne forsterket signalet, da måtte det ha vært trådløst nede også.

Isåfall kan du sette en ny router nede med trådløst, eller sette en AP inn i switchen nede ( innebygget i router?)

Har du eget modem nede eller er det inni routeren? Er det eget modem kan du bare bruke ledningen opp og sette ny trådløs router oppe . Er det modem i routeren nede kan du ikke bare bytte den ut siden ingen selger router med modem til adsl2

Av det jeg forstår så vil du ka noe kraftigere oppe + mulighet for tilkobling med cat 5.

Da vil jeg anbefale en N -AP og ikke b/g om utstyret ditt støtter N som det vil gjøre om det er nyere en 3 år iallefall.

Da får du kraftig trådløstnett , men du setter også inn en switch og ikke router oppe så du kan koble til servere / printere i den

Modem/router - switch- AP

Endret av War
Lenke til kommentar

En del av planen er å bytte ut cat 5,1 (10mbps)til cat 5,2 (100mbps) da jeg vil ha en raskere lan overføring, men er nok en router med modem fra Telenor, det derre Zyxel skvipet, men tenker at jeg kobler en trådløs router på loftet, kobler disse sammen med LAN porter;) og kanskje drar en annen kabel til AP på motsatt side med samme SSID, slik at disse kan samarbeide :) men takk for svar da :)

Endret av antillum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...