Gå til innhold

Reise til Australia - tips/anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et utrolig stort ønske om å reise til Autralia - forhåpentligvis i løpet av de neste årene. Jeg skal først og fremst dra på ferie, så det blir en opplevelsesferie i hovedsak. Lengden på ferien har jeg ikke tenkt så veldig mye på, men tenker vel en mnd. ca. +/-. Er det noen som har dratt til Australia på en slik ferie før og , og har dere noen tips/ulemper el. å komme med? Ca. hvor mye penger bruker man på en slik tur, og hvor mye koster reisen? Er klar over at det blir en utrolig dyr tur, men dette SKAL jeg få til! :)

Erfaringer fra Australia??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De beste tilbudene til Australia ligger på 7-8k. Om du treffer de beste tilbudene fra Air Asia kan du komme deg dit enda billigere, men da får du ikke gjennomgående billett helt fra Norge, må reise kronglete og må gamble på at du rekker alt.

Selv reiste jeg til Sydney via Helsinki og Hong Kong i påsken for 2 år siden. Lokalt fløy jeg med billigbilletter til Uluru, Cairns og tilbake til Sydney. Det er store avstander i Australia så fly er absolutt å anbefale. Tilsammen brukte jeg godt under 10k til transport for hele ferien.

Losji og mat finnes til veldig forskjellige priser så her kommer det ann på hvilket nivå du legger deg på. Om du drar til Uluru må du være klar over at det er monopol der og høye priser er ikke til å unngå.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Å fly med Air Asia til Australia ville jeg holdt meg unna. Det er en lang flytur så litt komfort og service kommer godt med. Selv lovpriser jeg Malaysia Airlines, som har 34" seter og fantastisk service til en grei pris.

Australia har mye å by på. Selv har jeg vært i Melbourne, kjørt Great Ocean Road, bodd i Perth i et halv år og reist litt rundt på vestsiden av landet. Nå skal jeg snart på roadtrip fra Brisbane til Cairns med en campervan og fly til Sydney etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...