Gå til innhold

Tilbakemeldinger på Ny gaming-PC 10-13k

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo sant.

Hvor stor plass tar, for eksempel, windows 7 ultimate 64-bit? ~30GB?

Er det stor forskjell på spill som jeg installerer på vanlig harddisk enn et på SSD? Nå tenker jeg på loading og de greiene der. Det hadde jo vært greit å hatt steam-mappen på SSD, for enkelte spill kan jo ta "ganske lang" tid å loade.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo sant.

Hvor stor plass tar, for eksempel, windows 7 ultimate 64-bit? ~30GB?

Er det stor forskjell på spill som jeg installerer på vanlig harddisk enn et på SSD? Nå tenker jeg på loading og de greiene der. Det hadde jo vært greit å hatt steam-mappen på SSD, for enkelte spill kan jo ta "ganske lang" tid å loade.

Det er stor forskjell på forskjellige spill. Det er en merkbar forskjell, men den er strengt tatt sjeldent viktig for opplevelsen. De spillene jeg mener det kan være greit å ha på SSD er RPG spillene hvor man loader nye omeråder ofte, som Fallout, Oblivion og WoW. Selv spiller jeg mest Starcraft 2, og da er SSD mer eller mindre ubrukelig, dog jeg har det liggende på en SSD ettersom at jeg har 128GB og bruker veldig lite av det.

Samsung F3 SpinPoint er også veldig raskt, og har null problemer med å kjøre spill. Det er altså ikke noe galt i å ha de 2-3 spillene du spiller mest på SSD, og resten av spillsamlingen din på den gode gamle spinnern. Bare prøv deg litt frem, du finner raskt ut hva som fungerer for deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Forresten! Kanskje litt dumt å spørre om dette nå, ettersom jeg allerede har bestilt PCen, men la gå.

Følger alt jeg trenger av kabler/ledninger med de forskjellige produktene, eller er det noe jeg må bestille i tillegg? :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har også tenkt til å bygge en ny gaming pc til 10-11k : ) Jeg har aldri bygget min egen pc, så derfor trenger jeg litt hjelp om hvilken deler jeg burde kjøpe osv.

Jeg har tenkt til å bruke pc'en til mest MMORPG - Spilling og litt skolearbeid på Microsoft Word.

Jeg trenger ikke Pcskjerm, Mus, Tastatur, Headset eller høytalere. Kabinettet må være med i prisen.

Har tenkt til å gå med i5-2500K , og et GTX 580 skjermkort, 8 GB 2x4 1600mHZ Vengance Minne, SSD ???, Hovedkort Asus Rampage GENE III 1366-socket, Strømforsyning ???

Kan noen vær så snill hjelpe meg med hva jeg burde kjøpe ? : )

Lenke til kommentar

Hei, jeg har også tenkt til å bygge en ny gaming pc til 10-11k : ) Jeg har aldri bygget min egen pc, så derfor trenger jeg litt hjelp om hvilken deler jeg burde kjøpe osv.

Jeg har tenkt til å bruke pc'en til mest MMORPG - Spilling og litt skolearbeid på Microsoft Word.

Jeg trenger ikke Pcskjerm, Mus, Tastatur, Headset eller høytalere. Kabinettet må være med i prisen.

Har tenkt til å gå med i5-2500K , og et GTX 580 skjermkort, 8 GB 2x4 1600mHZ Vengance Minne, SSD ???, Hovedkort Asus Rampage GENE III 1366-socket, Strømforsyning ???

Kan noen vær så snill hjelpe meg med hva jeg burde kjøpe ? : )

Lag deg din egen tråd her, da er det lettere å få hjelp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...