ilpostino Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Jeg skal til Bali i november/desember og har litt planer om å bruke Air Asia til å reise på korte turer til nabolandene. jeg har tittet litt på kartet og sett på denne rundturen. planen er å reise litt rundt, primært til hovedstedene, for å få et lite inntrykk av landene og kulturen. noen tips til andre land/steder å besøke? Alle priser er hentet fra Air Asia sin hjemmeside. Bali (Indonesia) -> Kuala Lumpur (Malaysia): 3h 7. Dec; Kuala Lumpur - > Bankok (Thailand): 29.38 EUR (Promo) 9 Dec: Bankok -> Singapore (Singapore): 1390 Thailand Bhat (Cirka 250 NOK) 11 Dec: Singapore -> Kuala Lumpur (Malaysia): 4.66 EUR, 1 time 11 Dec: Kuala Lumpur (Malaysia): -> Manilla (Philipines): 83.83 EUR, 3h 40m 13 Dec: Manilla (Philipines) -> Kuala Lumpur (Malaysia): 72.48 EUR, 3h 40m 13 Dec: Kuala Lumpur (Malaysia) -> Bali (Indonesia): 48.31 EUR, 3h Endret 13. juni 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 For min del var Japan og Sør-Korea de mest spennende asiatiske landene. Nokså annerledes fra landene du nevner. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 det kan jeg tenke meg. jeg har festet med endel fra sør Korea når jeg har reist tidligere og de virker absolutt som et spennende folk. På hvilken måte var de annerledes synes du? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hvorfor reiser du direkte til Bali? Vil det ikke være pengebesparende å reise til Manila eller Kuala Lumpur først og deretter ut til Bali? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Både i folkeslag og miljø. Japan og Sør-Korea er mer "vestlig" enn de mer brun-asiatiske landene. Med mindre du kun holder deg til storbyer vil du se at disse to landene skiller seg ut som mer moderne (da spesielt Japan, som også har en ekstremt formell atmosfære sammenliknet med resten av Asia). Måten du blir møtt på vil også være annerledes. I Japan vil eldre være skeptisk (vil også ofte høre 'gaijin', det japanske uttrykket for ikke-japansk), mens den yngre generasjonen er langt mer vestlig. I Sør-Korea derimot er det mange unge som vil stoppe deg for å snakke, nettopp for å øve engelsk, og fordi utlendinger er veldig sjeldne. Veldig artig når et folk ikke er vant med turister. Folk er ekstremt vennlige, og det meste er billig (spiste ute (MYE) for 12kr per person). Endret 13. juni 2011 av Pingas Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 jeg har en kompis som bor på Bali. planen er å være på Bali en ukes tid først før jeg reiser litt rundt før jeg vender nesen tilbake til Bali et par dager. Det er jo ikke lange biten til KL fra Bali så det kan hende jeg legger rundturen først også drar til Bali. kompisen skal kanskje være med på rundturen så det må uansett koordineres litt hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 jeg ville droppa Manila, har selv hvert der rundt 6 ganger er ikke en storby som anbefales. er absolutt ingen ting spennende og se der. det eneste jeg gjør når jeg er i manila er og gå på kjøpe sentrene pga aircon og så på Kino for å få tiden til og gå, Filippinene er et fantastisk land men Manila er det dritt sted. PS. Air Asia flyr til CLARK som er rundt 3 timer utafor Manila, det får busser fra fly plassen inn til Manila MEN når du skal tilbake til Clark for retur flyet er det bare stress og mas, bytting av bus, trike og så taxi. har møtt på flere som har mista flyet fra clark pga trafikk helvete ut av manila jeg personlig ville kutta ut Manila og heller brukt litt lenger tid i Singapore Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg ville også droppet Manila. Jeg hadde en fantastisk rundreise i Filipinene i vinter, men Manila ga meg ingenting. Du bør heller bruke lengere tid i Singapore eller Bangkok, eller legge til en snartur til Siem Reap eller Brunei. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 takk for tilbakemelding. da tror jeg at jeg dropper Manilla. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Legg inn Kina da. Liker meg godt i Beijing, men nå tenker jeg at jeg burde t a en rundreise. Men aeroflot var billig... Og har vært i en fornøylsespark med laangt lavere pris enn Tusenfryd. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Air Asia flyr ikke til Beijing, men de flyr til Macao og Hong Kong hvor man slipper å skaffe seg visum. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Macao er et sted jeg faktisk har vurdert sammen med Sør-Kora og Tokyo men jeg må nesten prøve å begrense meg litt. jeg har planer om å dra til Asia i 2012 og 2013 også så det er nok av muligheter å dra tilbake. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hva med Vietnam eller Kambodsja i steden for Manila? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Manilla kommer til å utgå så da gjenstår Vietnam og Kambodsja som gode alternativer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Siem Reap passer bra for en 2 dagers tur. Jeg tok det fra Bangkok med Bangkok Airways og da jeg ikke hadde tid til å gjøre research kjøpte jeg bare en pakke med henting på flyplass, hotell, guide, etnisk danseshow, etc... Du kan fly billig med både Air Asia og Bangkok Airways mellom Bangkok og Siem Reap. Etter å ha sett Ta Prohm, Angkor Wat og ett tempel til så har de fleste fått sett nok. Husk å ta masse bilder ved Ta Prohm, de blir utrolige. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Air Asia flyr ikke til Beijing, men de flyr til Macao og Hong Kong hvor man slipper å skaffe seg visum. De flyr til Tianjin som er 1/2 time unna med ekspresstog Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 En halvtime fra flyplassen i Tianjin til sentrum av Beijing? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 En halvtime fra flyplassen i Tianjin til sentrum av Beijing? Må ta en taxi eller buss fra flyplassen til togstasjonen i Tianjin. Flyplassen er ikke veldig langt unna togstasjonen såvidt jeg skjønte. Derretter 1/2 time supertog til Beijing south railway station så evt metro/taxi videre. Togene fra Tianjin år like ofte som tbanen i Oslo. Ser jeg anbefaler taxi hehe. Er det noe jeg ikke har gjort så er det å ta taxi, men er svært billig om man finner ærlige sjåfører. Møtte noen som kom derifra. Fungerte smertefritt sa dem Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det er vel ikke lengere bare bare for utlendinger å hoppe på tog i Kina. Må de ikke bestilles med passnummer og det hele? Og å finne en taxisjåfør i Kina som skjønner ett eneste ord engelsk er ikke lett har jeg erfaring med. Og det holder heller ikke med adressen skrevet på kinesisk, de må etter min erfaring også ha en veibeskrivelse på kinesisk. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 går air asia flybusser fra Tianjin og inn til bejing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå