sajjo187 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 hei! jeg lurer på om hvordan man kan lage en webside uten .wix eller .piczo eller .webz på slutten. Kun www.dinadresse.com /org eller noe sånt. hvilke sider kan lage sånt. og det MÅ VÆRE GRATIS! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Enten må du lære deg koding (HTML og CSS), ellers kan du bruke et CMS (feks Joomla eller WordPress). Å lære koding selv er det beste, men tar selvsagt lengre tid enn en ferdigløsning. Det finnes veldig mange tråder om det samme fra før. Ta feks en titt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760080 Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kun www.dinadresse.com /org eller noe sånt. hvilke sider kan lage sånt. og det MÅ VÆRE GRATIS! Desverre, det er ikke gratis. Søk opp domain hosting på google, finnes en hel hau av folk som driver med det. Noen populære: godaddy.com, one.com, proisp.no, servetheworld.net Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det er ikke gratis å drifte hverken en server eller leie en URL. Hvordan du kan tro det er uforståelig for meg. Noen må jo betale for strømmen serverne krever, hardwaren, oppsettet og mer til. Selve utvilklingen av nettsidens innhold er mulig å få gjort gratis eller gjøre selv gratis med tid. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) www.dot.tk Vi alle begynner en plass. Et gratis .tk-domene og gratis hjemmeside fra home.no var mine første steg inn. Morsomt å se at de begge fortsatt holder på, og enda morsommere at home.no fortsatt lokker med sine «hele 20 MB lagringsplass» (nesten 14 disketter etter gammel standard) Endret 15. juni 2011 av BlueBench Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 www.dot.tk Vi alle begynner en plass. Et gratis .tk-domene og gratis hjemmeside fra home.no var mine første steg inn. Morsomt å se at de begge fortsatt holder på, og enda morsommere at home.no fortsatt lokker med sine «hele 20 MB lagringsplass» (nesten 14 disketter etter gammel standard) :O eksistere disse enda!?! Laget min første html-side ved hjelp av gamle frontpage express på home.no -adressen jeg registrerte for leeeenge siden ^^ jeg blir helt nostalgisk av å tenke på det ja, er den beste måten å starte å lage nettside på, og man kan ha mye bilder og html på 20MB, eller hvertfall endel. Men TS, hvorfor setter du ikke opp din egen webserver med WAMP, og så kjører en av de gratis proxytjenestene? jeg ville gjort det hvis jeg ikke hadde råd til hosting. -frank Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det er ikke gratis å drifte hverken en server eller leie en URL. Hvordan du kan tro det er uforståelig for meg. Noen må jo betale for strømmen serverne krever, hardwaren, oppsettet og mer til. Selve utvilklingen av nettsidens innhold er mulig å få gjort gratis eller gjøre selv gratis med tid. Jo noen stedet. Jeg må si at www.byethost.com gir gratis webhotell. Du har nok plass. har alt sammen, MYSQL databaser, PHPmyadmin , til og med fantastico auto script installer(installerer script uten å drive å laste opp script til servern, og gjøre mer avanserte ting. tar dessuten bare 1 sec med fantastico..) ..ol Må vel si at det er et veldig godt tilbud iforhold til å være gratis, men det er en Negativ ting med det. (Negativt:Står under bilde) Det negative er at serveren ligger USA, derfor vil det ta lengre tid å loade siden for folk i Norge. www.00webhost.com Gratis webhotell det også, veldig godt tilbud for å være gratis. Men det er en negativ ting.(Negativt: Står under bilde) Det negative er at serveren ligger USA, derfor vil det ta lengre tid å loade siden for folk i Norge. Til slutt kan du bruke dot.tk eller co.cc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå