Gå til innhold

Hvordan lage hjemmeside? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun www.dinadresse.com /org eller noe sånt. hvilke sider kan lage sånt. og det MÅ VÆRE GRATIS!

Desverre, det er ikke gratis.

Søk opp domain hosting på google, finnes en hel hau av folk som driver med det.

Noen populære: godaddy.com, one.com, proisp.no, servetheworld.net

Lenke til kommentar

Det er ikke gratis å drifte hverken en server eller leie en URL. Hvordan du kan tro det er uforståelig for meg. Noen må jo betale for strømmen serverne krever, hardwaren, oppsettet og mer til. Selve utvilklingen av nettsidens innhold er mulig å få gjort gratis eller gjøre selv gratis med tid.

Lenke til kommentar

www.dot.tk

Vi alle begynner en plass. Et gratis .tk-domene og gratis hjemmeside fra home.no var mine første steg inn. Morsomt å se at de begge fortsatt holder på, og enda morsommere at home.no fortsatt lokker med sine «hele 20 MB lagringsplass» (nesten 14 disketter etter gammel standard) :D

:O eksistere disse enda!?!

Laget min første html-side ved hjelp av gamle frontpage express på home.no -adressen jeg registrerte for leeeenge siden ^^

jeg blir helt nostalgisk av å tenke på det :p

ja, er den beste måten å starte å lage nettside på, og man kan ha mye bilder og html på 20MB, eller hvertfall endel.

Men TS, hvorfor setter du ikke opp din egen webserver med WAMP, og så kjører en av de gratis proxytjenestene? jeg ville gjort det hvis jeg ikke hadde råd til hosting.

-frank

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er ikke gratis å drifte hverken en server eller leie en URL. Hvordan du kan tro det er uforståelig for meg. Noen må jo betale for strømmen serverne krever, hardwaren, oppsettet og mer til. Selve utvilklingen av nettsidens innhold er mulig å få gjort gratis eller gjøre selv gratis med tid.

Jo noen stedet. Jeg må si at www.byethost.com gir gratis webhotell.

Du har nok plass. har alt sammen, MYSQL databaser, PHPmyadmin , til og med fantastico auto script installer(installerer script uten å drive å laste opp script til servern, og gjøre mer avanserte ting. tar dessuten bare 1 sec med fantastico..) ..ol

Må vel si at det er et veldig godt tilbud iforhold til å være gratis, men det er en Negativ ting med det. (Negativt:Står under bilde)

byethost.PNG

Det negative er at serveren ligger USA, derfor vil det ta lengre tid å loade siden for folk i Norge.

www.00webhost.com

Gratis webhotell det også, veldig godt tilbud for å være gratis.

Men det er en negativ ting.(Negativt: Står under bilde)

velg_Free_Hosting.png

Det negative er at serveren ligger USA, derfor vil det ta lengre tid å loade siden for folk i Norge.

Til slutt kan du bruke dot.tk eller co.cc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...