Remember Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Noen som vet om man får støtte fra lånekassen viss man skal studere på fagskole? Har tenkt å søke på multimediadesign hos Noroff. Studiet koster 9800 for et år(9800 i mnd. får man 98000 eller? har ikke generell studiekompetanse, kun fullført 2 år på vgs, på salg Noen som vet om hvor man kan studere for å bli mediegrafiker, mediedesign eller fotograf? område: rundt Kristiansand. Som ikkje er så dyrt. håpe rpå fort svar. takk Endret 13. juni 2011 av Remember Lenke til kommentar
Nordkjosbotn Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 det er nok lurt å ordne deg studiekompetanse først. lånekassen skal støtte slike studier på noroff, du får lån til skolepenger inntil et visst beløp og månedlig stipend og lån utover dette. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikke ta meg på ordnet. Men jeg vil tro at noroff er en fagutdannelse som gjør at du ikke må ha studiekompetanse. Man får låne rundt 55 000 kr fra lånekassen årlig. I tillegg kan du låne opptil 90 000 kr ved siden av disse skolepengene. Tilsammen ca. 145 000 kr. Deler av dette lånet blir gjort om til stipend når man fullfører eksamen. Westerdals, NKF, Kunsthøgskolen, idefagskolen og diverse egne foto skoler rundt om i landet. Du kan også titte på høyskolen i Drammen, Volda, og Gimlekollen (tror jeg det het) Flere av disse krever studiekompetanse. Lykke til! Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det står på hjemmesidene til skolen om studentene får støtte fra lånekassen. Du trenger ikke studiekompetanse for å gå på fagskole. Flere jeg kjenner har kommet inn på grafisk design og fotofagskolen pga de har gått en fotolinje på folkehøyskole. Om du har noe sånt å vise til så er det et stort pluss. Evt om du bare har et talent innenfor faget.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå