Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig Eksamen I Engelsk, Tips Og Rettleding!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har komt opp i muntlig eksamen i engelsk. Temaet er "Explore".

Det vil si endel om ekpedisjoner, som kon-tiki ekspedisjonen, ekspedisjonen til mount everest, og om universet.

Jeg er litt i gang med 12 sider på powerpointen, men lurer på hvor mye jeg bør helst ha. Eksamenstiden er på 15 minutter per person.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du burde ha så få powerpont-slider som mulig, med kun stikkord! ca 5-6 med kanskje 3-4 setninger på hver.

lær deg stoffet og ikke les fra noenting. Powepointen brukes idéelt kun som rettledning for sensor, for å gi han oversikt over hva du tar opp og snakker om.

Hvis du vet hva du snakker om leser du ingenting, og man vil helst overbevise sensor om at man vet hva man snakker om når det gjelder eksamen.

Dessuten er ikke temaet ditt spesielt tungt, jeg er sikker på at du kan imrovisere en fremføring om du vil, her er det din beherskelse av engelsk som er absolutt viktigst :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

du burde ha så få powerpont-slider som mulig, med kun stikkord! ca 5-6 med kanskje 3-4 setninger på hver.

lær deg stoffet og ikke les fra noenting. Powepointen brukes idéelt kun som rettledning for sensor, for å gi han oversikt over hva du tar opp og snakker om.

Hvis du vet hva du snakker om leser du ingenting, og man vil helst overbevise sensor om at man vet hva man snakker om når det gjelder eksamen.

Dessuten er ikke temaet ditt spesielt tungt, jeg er sikker på at du kan imrovisere en fremføring om du vil, her er det din beherskelse av engelsk som er absolutt viktigst :)

Lykke til!

Oisann, da har eg kansje litt mye. Har 12 sider..., men føler jeg må ha ca det. For da har jeg oppsummert det 4 temaene, og har kansje 1-2 sider om hver.

Lenke til kommentar

Som de andre skrev: Ikke ha tekst på powerpoint.

Hadde selv 6sider, foruten forside, innhold og kilder.

På jødedom og kristendom slidene hadde jeg bare ett bilde hver. Og et bilde og sitat på hellige skrifter. Konklusjon og en slide til hadde jeg bare stikkord som dreide seg det mest sentrale og viktige.

Du får bedre karakter hvis du ikke står og leser rett av, da ser sensor at du kan mer og du vil da få bedre karakter, og det er også lettere for deg å komme med egne innspill etc. som viser at du har stor bredde.

Du må også huske at det under samtalen sensor tester deg mest. Det er det som er viktigst sånn sett, siden du da kan vise bredere kompetanse og utdype deg i noe du har sagt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

På jødedom og kristendom slidene hadde jeg bare ett bilde hver. Og et bilde og sitat på hellige skrifter. Konklusjon og en slide til hadde jeg bare stikkord som dreide seg det mest sentrale og viktige.

Du får bedre karakter hvis du ikke står og leser rett av, da ser sensor at du kan mer og du vil da få bedre karakter, og det er også lettere for deg å komme med egne innspill etc. som viser at du har stor bredde.

Du må også huske at det under samtalen sensor tester deg mest. Det er det som er viktigst sånn sett, siden du da kan vise bredere kompetanse og utdype deg i noe du har sagt.

Lykke til!

Hvordan lagde du denne, helt alene eller fikk du hjelp av noen andre, mer erfarne til dette? Spør av red nysgjerrighet.

Lenke til kommentar

I 2008 kom jeg opp i engelsk muntlig, og da var det ingen som brukte PowerPoint.

Snakk engelsk i forkant, lær deg så mye som mulig om disse ekspidisjonene, og unngå å gjøre presentasjonen din om til et manus. Du skal kunne snakke løst om emnet og sensor vil sannsynligvis be deg gå i nærmere detalj dersom du hopper over noe eller er litt for kjapp. Lykke til, prøv å slappe av og se heller på det som om du leder en samtale. :thumbup:

Lenke til kommentar

Lykke til!

Hvordan lagde du denne, helt alene eller fikk du hjelp av noen andre, mer erfarne til dette? Spør av red nysgjerrighet.

Har skrevet det meste selv, og har basert meg på det som står i boken, men har også brukt tilleggsinfo som jeg har funnet på nett. Wikipedia, og dvs.

Men har sånne setninger som for-eksempel under Kon-Tiki ekspedisjonen, skrev jeg: An expedition led by Thor Heyerdahl.

Og en overskrivt jeg hadde om universet var: Is there anybody out there?

Lurer på om dette blir for langt, om jeg skal kutte det ned til for-eksempel: The universe, eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...