Alte-to Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 hei. har idag komplett Gigabit spredenett med gode Cat5 og cat6-kabler. men, utstyret er sikkert ymse: Dlink Dir855 og en Dlink Gamerlounge 4300 (sistnevnte som aksesspunkt/router slått av) WHS 1 :6tb, ikke RAID Fikk 25Mb oppgradering, og da blir det 100% diskbruk i utorrent. og alt stopper. har også problemer med at WHS-servern detter ut, selvsagt mens jeg er på jobb eller på natta farta lokalt er egentlig grei. 50-80mb/s peak på 100 noen ganger. men, bruker sjelden å flytte ting. da alt er på server. -er det bare å droppe WHS Helt eller? --må vell bygge noe med Raid 5 etc. via HW-controller. tips? -19" hotswap kabinett. noen tips om billige utenlandske sider som selger? -ny Gb Switch. noen tips om en enkel sak? finnes de med router-funksjon? mye rot i denne posten, håper noen gidder å sløse bort litt tid på dette å hjelpe meg (prøve å sette opp en ubuntu server, men det ble for kryptisk. gikk så over til ubuntu desktop. men DA mister, hehe, WH-Servern IP adressen, limited connectivity når jeg kobler den til nettverket anyone???) Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Rack kabinert: http://www.ipcdirect.net/servlet/StoreFront (USA) http://www.xcase.co.uk/ (UK) www.ebay.com finner du også norco kasser. Hardware raid: Areca 1880i, koster ca 4k med porto og moms. Om kjøper den fra ebay/usa Om trenger flere en 8 porter kjøper du expander på areca, kan du fint få opp til 64HDD switch Jeg liker HP procurve 1810. Om du har realtek netverks kort kan bare prøve bytte til Intel. Siden realtek korta suger. På ebay får intel netverkskort (pci) for ca 10-16$ OS: På filserven min bruker jeg Windows server 2008R2 standar, Men jeg skall teste WHS vail på min andre server. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 takk, skal se på linkene i løpet av dagen. procurve har jeg også tenkt på. snuste også litt på WinServer2008 i går kveld sjø... har det på en server på jobb óg. Vail ja, ser bra ut det. enklere enn server 08 sikkert støtter Vail 2 nettverkskort da? får kjøpe en haug med Intel-kort da Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) procurve'n: " Uplink-type SLETTMEG 1000BASE-T eller SFP/miniGBIC kombinert " trenger man "fiber"uplinken? er 8-ports samme kvalitet? edit2: http://www.ipcdirect.net/servlet/Detail?no=219 SNEDIG! og billig ~2000kr inkl.mva og $-kursen ca. edit3: så da trenger ikke servern å være Dual Xeon HK med PCI64 (eller hva det heter ) ? kun et standard "gamer" Hovedkort med en Q6600 som jeg har liggende og MASSE ram Endret 14. juni 2011 av Alte-to Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 HP Procurve skall være like bra så 8 og 24 porter. Har hverfall ikke hatt noe problem med min 24 porters. Fleste hovedkort funker fint ja. Vail skall vel funke så windows server 2008. Men får ikke testa vail før slutten av uken selv Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 var forferdelig mange intel pro 1000 på ebay... noe spesiellt man IKKE bør kjøpe av pro 1000-serien eller? ser noen med kjøleribber Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Tror ikke stor forskjell på pro/1000-serien Dem med kjøleribber er bra, men koster mere penger eller er PCI-X Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) ang. rack-skap. ser de er både 60cm og 90cm dyp... holder det med 60x60 på de vanligste 4U kabinettene med f.eks 16xHotswap i front? Edit:fant et hk med intel raid kontroller, i kjellern. Tror jeg prøver meg på et raid 5-oppsett. Men, 6disker på 2tb stk i raid 5 blir det en gediiigen disk i win 08 server sine øyne eller? Endret 24. juni 2011 av Alte-to Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Har slitt med DIR-855 selv, gikk over på en billigere til linksys. wrt320n, tilsvarende vil være Linksys E2000 så vidt jeg kan se utifra specs. WRT320N med original firmware takler torrent trafikk på litt over 3MB/s (25mbit ca) og streamer HD helt fint gjennom den samtidig og dama surfer uten at det hikker. Endret 25. juni 2011 av opticus Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Intelkorta Clear'a customs idag. tar noen dager til trøndelag da men det blir nokk en HP Procurve innen kort tid og ja. har låst download på 1.9Mbyte/s kanskje jeg må bytte router og da!? tror jeg bestiller 5stk 2Tb WD Green-disker og setter de i raid 5. på en ymse Windows 2008 R2 med Q6600 og 4gb RAM og ser hvordan det går... går det til Hel... så får jeg KJØPE en WHS Vail lisens og sette diskene i den kanskje litt risky bussiness med "ymse" server-OS på en 10tb fileserver !? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) ble samsung F4... 2Tb x5stk. via Intel ICHRaid :S står å initialiserer nå DET ser ut til å ta tid! da er Procurve1810 og "cisco" E4200 router på tur i posten! (måtte flytte Dir855 ned i kjellern, for og få Gbit mellom ny og gammel server. Dir524(!) her oppe som ny router MAKAN til crap! får den 100%-diskbruk-saken på 10Mbit WAN ) Endret 12. juli 2011 av Alte-to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå