phnx85 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg trenger litt hjelp til å konfigurere min SMC Router. Jeg får ikke til å sende noe over mIRC. Jeg har åpnet port-range 1024-4999 på NAT/Special Applications. Jeg får til å motta til over irc men ikke sende. Hva kan være galt? Siden jeg ikke får sende ting over irc så har jeg satt opp en ftp server (Bulletproof FTP). Det jeg gjorde var å forwarde port 21 til min maskin inne på NAT/Virtual Server. Serveren fungere helt fint, men hvis jeg skal kjøre serveren i passiv mode så må jeg åpne en port-range, f.eks 5000-6000, som skal forwardes til min maskin. Hvor gjør jeg det? Hvis jeg gjør det i NAT/Special Applications så fungerer serveren ikke og i NAT/Virtual Server så kan man ikke åpne en port-range. Et par ting til. Hva er "Trigger Port" og hva er forskjellen på "Private Port" og "Public Port". SMC lage KONGE nettverk utstyr, men de er ikke så flinke til å lage innstruksjonsbøker Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hmm, har slitt litt med dette selv, posta en post her for en stund siden, men fikk ikke svar på det jeg lurte på. Det jeg kan si deg er at Publicport er den porten ut mot internet og Privateport er den inn på nettverket. Håper du får noen skikkelige svar siden jeg lurer på akkurat det samme Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Det jeg kan si deg er at Publicport er den porten ut mot internet og Privateport er den inn på nettverket. Det har jeg jo forstått Det jeg lurer på er hva er forskjellen Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hmm.. Virkelig ingen som vet noe om SMC Routere? Lenke til kommentar
hart Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Nettverk er ikke mitt spesialfelt, men siden jeg har en SMC7004VBR kan jeg gi ett kjapt svar på hva en triggerport er. Applikasjoner som går ut mot internett benytter seg garanter av minst en port, andre trenger flere.. En av disse er feks MSN messenger. Ta det jeg skriver med en liten klype salt, men dere vil skjønne skissa. Når MSN messenger kopler opp mot nettet trenger den en port (1863). Når du så vil benytte en annen tjeneste i samme prog (filoverføring) må MSN messenger åpne en port til til denne tjenesten. Slik fortsetter det. en annen tjeneste trenger enda en port osv.. 1863 er da triggerport for en rekke andre porter.. Det vil si.. at når triggerporten åpnes, åpnes en rekke andre definerte porter. Når triggerporten ikke lengre er i bruk stenges den aktuelle port-rangen. Grunnen til at jeg nevner messenger spesielt er at det er et program som trenger en hel haug med porter. Det du kan gjøre er å skru på DMZ for den maskinen som du diller mest mot internett med og heller sørge for en skikkelig brannmur på denne. sjekk ut http://whatis.techtarget.com/ IT encyclopedia med svar på de fleste TBFer i dataverdenen... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Jeg trenger å kjøre FTP serveren min i Passive Mode og da må jeg forwarde en portrange til pc'n som kjører FTP serveren. Ingen som vet hvordan jeg kan forwarde en portrange i SMC Router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå