Hugo_Hardnuts Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 #16: Ja, det har et medisinsk navn. Depresjon. Og det opplever jeg når jeg flytter langt hjemmefra for å studere. Akkurat nå er jeg ikke deprimert, men jeg er fremdeles bitter. Postet av anonym: 9541428272e2a57ff8dba16460506a99 Hva er det som skjer når du flytter ut for å studere da? Er det mobbehistorien din som gjør det vanskelig for deg å fungere i en studenttilværelse? Jeg synes fortsatt det høres ut som om du har noen ting du burde få jobbet litt med hos en terapeut og at DPS kunne vært et sted du ville få nyttig hjelp. Men, som dag1234 også påpeker, så hjelper det lite hvis du ikke er interessert i det. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Déja vu? Denne tråden har jeg sett før.. Fikk også den samme følelsen. Skal se om jeg finner den "gamle" tråden ;P Hei. Jeg er i starten av 20-årene. Meget intelligent, lærer fort, og skulle normalt sett være godt på vei med tunge og prestisjefylte studier akkurat nå. Men jeg orker ikke. FYI: Det at du skriver at du er meget intelligent høres bare tåplig ut, og trekker ned hele synet jeg får av deg. Om du er smart eller ikke spiller ingen rolle i hva du spør om hjelp etter. Jeg er bitter og lei - skulle gjerne sett verden brenne. Har egentlig et lite ønske om å dø tidlig, men ser ikke vitsen i å framprovosere det selv. Den uttalesen er også bare helt idiotisk. Egentlig har jeg ikke lyst til å arbeide. Lysten til å gjøre en god jobb er totalt fraværende, og dermed hadde det beste vært en jobb med klart definerte grenser for hva som må gjøres. Jeg klarer heller ikke å med ren samvittighet drive med oppsøkende jobbsøking, og ser svart på det å kunne fremstille meg selv som en egnelig kandidat på et jobbintervju: å ansette meg er jo en stor feil, enhver sau med motivasjon kan gjøre en bedre jobb enn det jeg vil orke å gjøre. De fleste jobber der ute har en klar definasjon hva som må gjøre og hva som forventes av deg som ansatt. Du kan jo snakke med sosialkontoret og leve av det de har å tilby, der vil du vel også få akkurat nok til å leve for. Hvor du kan sitte isolert og hate alle samme og ønske at verden skulle gå opp i flammer. Oooogg, er fult klarover at dette ikke var den mest positive kommentare på din problemstilling. Og svaret jeg kom med kom ut ifra at førsteintrykket jeg fikk av deg sugde kraftig, ut ifra slik du beskrev din hverdag. Men om du får ræven i gir, begynner smått med noen småjobber. Holder all den bitterheten inni deg til du er ferdig på jobben. Gå regelmessig til en hodelege. Så vil du nok oppnå at du får din egen leilighet, kjæreste, bil, venner og kanskje et positivt syn på livet. Edit: Har lest noen av svarene du har kommet med. #3: folkehøyskole er for idioter, og det å kalle det for målrettet er ren idioti. det er målrettet borkasting av et helt år. greit nok, men det fins bedre måter å kaste bort et år på. For man får vel ingenting ut av å gå på folkehøyskole, overhode ingenting? Synes svaret DU kom med var ren idioti. Jeg er bitter, og det er lite som kan gjøres med bitterhet. Sånn er det bare, og det aksepterer jeg. Men livskvaliteten min ville blitt bedre om jeg kom meg i arbeid, og på sikt er det en nødvendighet, siden jeg vil bo alene og isolert. Jeg er også bitter, og har mye hat inni meg. MEN jeg ligger det til siden og prøver å takle det på egenhånd, samtidig som jeg har en jobb og et "normalt liv". Det er vel snakk om hvor mye bitteren din styrer deg som person, om du klarer å ta kontroll over det eller bli styrt av det. Virker som sistnevnte er vinneren i denne situasjonen. Endret 19. juni 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 ..... Du kan jo snakke med sosialkontoret og leve av det de har å tilby, der vil du vel også få akkurat nok til å leve for. .... Og svaret jeg kom med kom ut ifra at førsteintrykket jeg fikk av deg sugde kraftig, ut ifra slik du beskrev din hverdag. ... Førsteinntrykket sier bortimot som følger. Ingen kommer og spør om jeg vil ha en jobb. Det ligger ikke for meg å tigge om jobb siden jeg er overkompetent, det kan NAV gjøre for meg og komme på døra og spørre om jeg vil ha noe. Jeg håper TS får en jobb som gjør at vi andre slipper å fø på en meget intelligent og aktiv mann som ikke vil være arbeidsmaur, men som lurer på hvilke rettigheter han har ift NAV. * Til TS, bytt ut han med du. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Det tyder ikke på spesielt høy intelligens å skylde på samfunnet for følelsene man sliter med. Få orden på bitterhet og martyrholdningen - du blir vel neppe noe til god kollega før det er gjort ...!? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 [pil 1 oppover]: Men samfunnet er ansvarlig for at du har det jævelig VIS det er samfunnet som trampet på deg. Å si noe annet blir å fornekte virkeligheten. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Ta et nettstudie. Da får du noe å gjøre, og du kan være alene. så ahr du litt mer kompetanse til å skaffe deg jobb senere.... men ellers må man devserre jobbe litt for pengene... så det beste er jo bare å kaste seg ut i det, gjøre noe man ikke har lyst til, for å få det som man ønsker tilslutt.. Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hei. Da jeg var ferdig med andre året på vgs, så søkte jeg vidre skolegang. Jeg søkte da bare på en linje, fordi jeg var ganske sikker på at jeg skulle komme inn. Noe jeg ikke gjorde. Jeg søkte heller ikke lærlingsplass som jeg burde ha gjort. Så jeg ble gående hjemme lenge. Var registrert jobbsøker hos nav fra august 2010. Det hjalp veldig lite. Da dro jeg ut å lette etter jobber, kom innom høgger'n der de tilbød meg praksisplass. Og det har funket veldig bra for meg. Så hvis du vil ha hjelp av Nav så bør du finne arbeidsplassen du selv vil jobbe. Nav kunne bare tilby meg barnehage arbid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå