jbb Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei! Fikk nettopp min nye xp2500+ prossesor opp i hendene, og har allerede klart å legge egget. Da jeg skulle pent og pyntelig legge litt AS3 på, klarte jeg å søle litt kjølepasta utenfor kjernen og ut på prossesoren. Fikk fjernet det meste, men det virker som om noe av pastaen har limt seg helt fast i det "teip-belegget" som er rundt kjernen. Har hørt at hvis det er ørlite grann kjølepasta utenfor kjernen så svir man hele greien opp, med en gang da pasta er elektrisk ledende(?!). Så jeg tør med andre ord ikke å sette i prossesoren. :-? Tips til hva jeg bør gjøre? mvh Jbb Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Kjølepasta er ikke elektrisk ledende, så d er nok ingen fare for at du skal svi hele greiene opp Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Kjølepasta er ikke elektrisk ledende, så d er nok ingen fare for at du skal svi hele greiene opp as3 kan være el ledende jo. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Helt sikker på det? En gang var det litt kjølepasta utenfor på prossesoren, da svidde hele saken opp. Det var en xp1700+ palomino. Kan noen bekrefte dette? Skal ta et bilde så dere får se hvordan det ser ut. jbb Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 men hvis du har tørket av det verste så er det ingen prob! må være mye as3 klæsjet over hele for at det skal lede i det hele tatt tipper jeg =) bare fyr opp du, jeg garanterer det funker! Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Kjølepasta er ikke elektrisk ledende, så d er nok ingen fare for at du skal svi hele greiene opp as3 kan være el ledende jo. Ok :oops: vanligvis er ikke kjølepasta el ledende! Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg var ikke spes forsiktig med min 2500+, har ikke tørket opp sølet heller. Riktignok var det vel noe billig goop jeg brukte, men den tikker i vei på 180*12 = 2160MHz uten å bli for varm eller å klage. Tipper det går bra for deg også. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Kjølepasta er ikke elektrisk ledende, så d er nok ingen fare for at du skal svi hele greiene opp as3 kan være el ledende jo. Ok :oops: vanligvis er ikke kjølepasta el ledende! de fleste er ikke, men as3 kan lede ja. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Skal se om jeg tør å fyre opp nå. Har skurt den med rødsprit og øre-rensere. Surt om den helt nye prossesoren ryker.. .....Tør ikke fyre opp. Selv om den er nesten helt ren nå. Eneste man ser er at "teipen" rundt kjernen er litt lysere oppe enn den er rundt ellers. Det er ingen as3 ute på selve prossesoren. Btw, hvorfor er min xp2500 grønn? jbb Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Skal se om jeg tør å fyre opp nå. Har skurt den med rødsprit og øre-rensere. Surt om den helt nye prossesoren ryker.. tviler på at det går galt. Jeg sølte selv endel over hk og bare tørket opp med papir så funka det perfekt etterpå GL FFS :-D Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hmm.. Jeg har fått AC3 utenfor kjernen før uten at det har vært noe problem. Men for å være på den sikre siden kan du jo bare rense CPU'en. Bruk litt Isopropanol å en Q-tips. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hmm.. Jeg har fått AC3 utenfor kjernen før uten at det har vært noe problem. Men for å være på den sikre siden kan du jo bare rense CPU'en. Bruk litt Isopropanol å en Q-tips. Har brukt rødsprit og q-tips. Har renset den så mye som jeg klarer. Hva skjedde da du fikk as3 utenfor kjernen? Startet du opp, eller renset du den først? jbb Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Kjøp deg noe Heptan hos apoteket, det funker bra til å rense CPUer med. Tror ikke litt AC3 kan gjøre så mye skade, har selv sølt noe jævlig på min gammle T-Bird 1.4 (tørka av med papir ) funker bra den dag i dag. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Pantzman: Det funker ikke med rødsprit mener du? Er livredd for å teste om den funker.. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 En artig historie ang. kjølepasta. En kamerat av meg fikk en "data"ekspert"" fra jobben sin til å bygge en maskin til seg. Når jeg skulle fikse den for han eter at den var gått i stykker (pga at dataeksperten hadde satt på to hk-mellomskruer mitt under hk'et, og når min kammis satte inn mere ram og trykka litt så tok det kvelden...) så var faktisk hele cpu dekket av kjølepasta, ikke kødd en gang . Vet ikke hvilken type men va noe sølv aktige greier. Men cpu'en hans virker enda enda. Tørka sels av det meste av kjølepastaen. Tror jeg brukte to doruller... Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 :smile: Hei! I og med at du har renset den med rødsprit og q-tips kan du trygt koble til prosessoren din. Skal ikke være noe problem lengre! Selv har jeg aldri erfart at et uheldig søleri av kjølepasta utenfor kjernen har vært noe problem. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Takk for hjelpen hw brukere! Funket ypperlig! Men herregud jeg stresset med å montere volcano kjøleren! takk igjen Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Takk for hjelpen hw brukere!Funket ypperlig! Men herregud jeg stresset med å montere volcano kjøleren! takk igjen Hva var det med Volcano-kjøleren? (Skal muligens ha en neste uke, så...) Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Bare stresset litt med å montere den, den virker utrolig bra. Hei som den kjøler.. Et annet spm. Jeg stilte FSB til 166, da stilte multiplier seg automatisk til 13. Dvs. 2166 mhz. Hva er standard multiplier på xp2500? Minnet følger synkront etter når jeg klokker.. Noen som kan gi meg tips om hvordan jeg skal overklokke? Spec: Amd xp2500+ Abit Nf7-S V2.0 Twinmos pc3200 512mb m/winbond takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå