jimbo696 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 En kompis av meg har en bmw 525td 2005-2006mod (ikke helt sikker) Bilen bremser av selg selv innimellom?? Kun ved sving til høyre?.. Bremser nogså kraftig.. Noen som har vært borti dette eller har noe formening om hva det kan være? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hm... Kan jo være en av de mange assistansegreiene på tre bokstaver (man ikke husker navnet på for øyeblikket). Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hm... Kan jo være en av de mange assistansegreiene på tre bokstaver (man ikke husker navnet på for øyeblikket). ABS brems? Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei På min 2007 mod 318 har jeg hatt endel problemer med håndbrekket. Det satte seg i bremse stilling. Som gjorde at bilen sporte eller skjente + pluss at den bremset. Topper Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 ABS brems virker ikke så lenge bremsepedalen ikke blir brukt. Kan være en av caliperene som henger på. Les i instruksjonsboka til bilen om det står noe om det der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Lyser ESP-lampen når dette skjer? Kan være feil på en ESP-sensor eller selve ESP-styringen som gjør at bilen tror den skrenser, og prøver å korrigere med bremsene. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har opplevd det samme i to forskjellige situasjoner: 1) Hjullageret var så slitt at bremseskiva vibrerte og dermed traff bremseklossene bremseskiva, bilen bremset "hakkete", sånn ca et rykk pr omdreining på hjulet 2) Feil på en eller flere ABS-sensor sånn at bilen tror at et hjul går fortere enn et annet og antispinnen slår inn fordi den tror et hjul spinner (jeg kjører også BMW og den bremser da et av bakhjulene), merker også at motoren strupes om du prøver å gi gass når dette skjer Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Treng ikkje ver sensoren på Antispinn, skjekk hjula, riktig luftrykk osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå