Gå til innhold

Hvordan pakke bærbar PC for transport

Anbefalte innlegg

Jeg skal sende en bærbar PC med posten, men jeg har ikke orginalembalasjen. (Hvem har vel det? :-) ) Så jeg vet ikke helt hva jeg skal pakke den i...

Jeg ser egnentlig for meg at jeg kan fylle en eske med isoporkuler eller lignende og legge PC'en i. Spørsmålet mitt er hvor for jeg tak i sånt? Og er det eventuelt andre "metoder" som er bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med å pakke den inni en papp ekse? først pakker du pc`en inni noe plast embalasje også deretter inni en pappekse, ganske greit egnetlig. du bør jo ha det såpass tett at hvis noen prøver å riste på boksen så hører man ikke at pc`en går frem og tilbake inni der. det er vel sånn de fleste pc`er som sendes med posten blir gone også, pga at det er alt for stor plass i eksen å når posten f. eks rister litt på pakken eller bærer den en plass så går slir den i esken.

Lenke til kommentar

Jobber selv innen frakt. Uansett hva du gjør: PAKK DEN BRA! Posten er ekstreme vet jeg. Lengden den blir kastet er proporsjonal med størrelsen på kolliet ;)

Ta en eske, fyll den med isopor-kuler (eller hva det heter), ta å pakk selve PCen inn i bobleplast. Det kommer litt an på hvilken eske du bruker også, men du bør passe på at slag mot kolliet som lager hakk i esken ikke skal påføre maskin skade. Ta å surr en del teip rundt eksen etterpå (for å forbedre styrken på selve esken, samt hindre at noe faller ut ;)). Vel, nå bør den overleve!

EDIT: Hvis du får tak i sånn sjokk-skade-sjekker-dings så er det bra! Da kan du se om kolliet har blitt behandlet dårlig, og det kan eventuelt få konsekvenser for fraktselskapet. Legg på en del FRAGILE/FORSIKTIG-merker slik at det er åpenbart at dette er noe en bør behandle fint....kanskje noen med sanvittighet bryr seg om dem!

Lenke til kommentar

At posten er villmenn er jo ikke helt nytt da...

Fikk en rambrikke sendt i posten. Det var en liten revne i konvolutten, helt i hjørnet, så da bestemte postfunksjonæren seg for at dette må varsles om. Hva gjør han/hun? Joda, finner frem det største værste stepelet som er å oppdrive, og hamrer villt løs på konvolutten.

Byebye brikke...

Dette var helt oftopic..

ontopic:

Ville ikke sjangsa på å sende laptoppen uansett jeg!

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som jobbet en tid på et pakkemottak, der brukte de pakkene som skjenebrett og kastet de rundt i lokalet. Han jeg kjenner ble mobbet fordi han behandlet pakkene pent.

Den må sendes inn til en garantireparasjon, så jeg er nødt. Selv om jeg ikke har lyst...

Lenke til kommentar

Fikk en rambrikke sendt i posten. Det var en liten revne i konvolutten, helt i hjørnet, så da bestemte postfunksjonæren seg for at dette må varsles om. Hva gjør han/hun? Joda, finner frem det største værste stepelet som er å oppdrive, og hamrer villt løs på konvolutten.

Byebye brikke...

Dette var helt oftopic..

ontopic:

ja, men hvorfor for de lov til å gjøre sånt da. en eller annen hjerne må da vel si i fra en gang, anmelde det eller noe sånt, man har jo tross alt betalt forvaren, å når man betaler litt for å få den fra posten også så skal ikke post vesenet bruke pakken som fotball liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...