spøkelset Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Etter å ha innstallert Need for speed most wanted på min nye laptop blir skjermstørrelsen betydelig redusert når jeg kjører spillet, uansett hvilken oppløsning jeg velger. Har forsøkt å innstallere den nyeste skjermkortdriveren og sett over innstillinger i Nvidia-kontrollpanelet. Standard oppløsning på pc'en er 1366x768. Hva er det som er galt? Problemet gjelder forøvrig også andre spill... Pc specs: intel core i7, 6 gb ram, geforce gt 550m 2 gb. Lenke til kommentar
FrenZzY Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 hvis ikke du har prøvd det, prøv å trykk alt+enter når du er i spillet Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Som han over sier. Du kan også gå inn i spillets instillinger å velge fullscreen. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Ingen av delene fungerer desverre.. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Høres ut som om skjermkortdriveren din ikke skalerer lavere oppløsninger opp til LCD-skjermens faktiske oppløsning. Dersom du installerte nyeste nVidia-drivere så burde du finne en innstilling i nVidia kontrollpanelet som angår skjermskalering. Sett denne til at skjermkortdriveren skal gjøre skaleringen. På vanlige PCer er ikke dette nødvendig, siden skjermene til disse oftest har sin egen automatiske skaleringsfunksjon. LCD skjermer på laptoper er derimot vanligvis ikke like avanserte, da slik elektronikk krever ekstra plass og/eller kostnader, derfor må man ofte få skjermkortdriveren til å gjøre denne jobben. Endret 13. juni 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå