tohenrik Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Er nå i startfasen av et gaming PC prosjekt og ser at det HK'et jeg har tenkt å gå for støtter 4x SLI, men er det egentlig noe vits? Er det noen egentlige fordeler/poeng med å ha flere skjermkort i SLI enn 2? utover at jeg kan plugge i en hel haug med ekstra skjermer og at det ser "kult" ut i kabinett vinduet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Se på denne videoen først før du bestemmer deg for SLI: http://www.youtube.com/watch?v=tPNrT0AGjfE 4x SLI er kun for benchmarks og lignende. Og aldri kjøp et grafikkoppsett med utgangspunkt i SLI med mindre du kjøper det beste du kan få (HD 6970 eller GTX 580 for øyeblikket) Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) 4x SLI er kun for benchmarks og lignende. Og aldri kjøp et grafikkoppsett med utgangspunkt i SLI med mindre du kjøper det beste du kan få (HD 6970 eller GTX 580 for øyeblikket) Her er kortene jeg vurderer å bruke: EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Copper Quad SLI Endret 13. juni 2011 av tohenrik Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hvorfor i alle dager skal du vannkjøle et kort som ikke kan overklokkes uten å gå i lufta? GTX 590 er allerede et kort som kjører SLI i seg selv, så du kan kun kjøre to. Om du er ute etter best mulig ytelse burde du heller se på GTX 580 Hydro Copper FTW 3GB-utgaven, SLI på denne skalaen er jo kun ment for å drive spill over tre skjermer med god bilderate. 1 Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Hvorfor i alle dager skal du vannkjøle et kort som ikke kan overklokkes uten å gå i lufta? GTX 590 er allerede et kort som kjører SLI i seg selv, så du kan kun kjøre to. Om du er ute etter best mulig ytelse burde du heller se på GTX 580 Hydro Copper FTW 3GB-utgaven, SLI på denne skalaen er jo kun ment for å drive spill over tre skjermer med god bilderate. 1, vannkjølings biten har med evt videre overklokking og benchmarking fremover dette blir den tredje pcen min med vannkjøling, men den første med vannkjøling på GPU 2, planen var å sette opp et 3skjerm oppsett Har fått googlet problemstillingen min en del og sett en del folk som har benchmarked bla 3 vs 4 kort i sli og det er ikke mye som skiller dem, en kar skrev det så klart at eneste stedet han faktisk så forskjell var i 3Dmark. så da tror jeg at jeg går for en 2x sli i starten også får jeg se om jeg oppgraderer senere, han karen her har nokså nærme det oppsettet jeg har tenkt å gå for han tester både 3x sli vs 4x sli han har flere videoer om dette men denne viser forskjellen ganske greit: http://www.youtube.com/watch?v=QzELwp5-fpY takk for hjelpen Arni90 Endret 13. juni 2011 av tohenrik Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Jeg sier igjen: GTX 590 er et kort med to GPUer på kortet, som gjør at du maksimalt kan kjøre to kort i SLI. Videre har folk sprengt kortene sine ved bare å øke klokkefrekvensen 50 MHz opp, som brikkene helt klart takler. Problemet med GTX 590 er at VRMene, spenningsreguleringen, ikke er kraftige nok til overklokking og sier fra om dette på en lite hyggelig måte ved å drepe hele kortet. For treskjermsoppsett burde du heller se på GTX 580 3GB eller HD 6970 2GB. 1.5GB VRAM per GPU på et treskjermsoppsett blir for lite. Angående GTX 580 tri-sli vs GTX 590 SLI er GTX 580 Tri-SLI noe raskere i de fleste spill, særlig om du har 3GB-utgavene over tre skjermer. AMD-kort er forresten overlegne Nvidia over flere skjermer Endret 14. juni 2011 av arni90 Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 AMD-kort er forresten overlegne Nvidia over flere skjermer http://www.youtube.com/watch?v=bjh8zerBbs8 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 AMD-kort er forresten overlegne Nvidia over flere skjermer http://www.youtube.com/watch?v=bjh8zerBbs8 Dette er 2560x1600... I BF:BC2 bruker Nvidia CFAA mens AMD bruker MSAA 8x, MSAA er en del tyngre enn CFAA og Nvidia har en fordel arkitekturmessig i spillet. Ikke rart de vant. Crysis 2 manglet en skikkelig CrossfireX-profil, det har blitt fikset. Metro 2033 vant AMD Lost Planet 2 er så vanvittig favoriserende for Nvidias arkitektur at selv GTX 560 Ti er bedre enn HD 6970... HardOCP 3way sli vs trifire review 5760x1200 Jeg nekter ikke for at Nvidia har det sterkeste kortet, jeg bare sier deg at AMD konkurrerer veldig mye bedre jo høyere oppløsningen blir. GTX 590 SLI vs HD 6990 CFX Å stole på LinusTechTips blir dumt da han ofte favoriserer Nvidia Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 jepp, jeg er av samme oppfatning, virker som de fleste som har fått et bra inntrykk av enten ATI eller Nvidia blir fanboys og holder seg trofast til den produsenten jeg har hatt mye Nvidia kort frem til nå, men denne gangen står det helt åpent for hva jeg går for Har planen om å sette dette prosjektet til livs en gang før jul i år så jeg har litt tid på å sjekke opp hva de forskjellige kortene er gode for, samtidig kan det jo hende det dukker opp noen nyheter i perioden frem til nyttår også Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 ATi er bedre enn Nv på flere skjermer, for eksempel står du mye friere i innstillinger for 3 skermeren hos AMD enn du gjør hos NV. I tilegg håndteres det i hardware hos AMD, mens NV tar det i software. Men på slutten av dagen er ikke begge så fleksible som jeg egentlig ville hatt de, SoftTH eller Software Tripple Head utviklet av Kegetys er "Benchmark" på hvilke innstillinger ATi og NV BURDE ha slengt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå