ILROE Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har fått som oppgave å sammenligne frelse og etikk i kristendommen, islam, humanismen og buddhismen! Er det noen som har en god problemstilling på lager? Når det gjelder å sammenligne hvilken betydning etikken har for frelse er det noen som har noen gullkorn der? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har nøyaktig samme opg Kristendommen - Hva er kristendommen? - Litt historie - Bibelen, gamle og nye testamentet - Guds ord, fordi det handler om guds handlinger gjennom historien (s. 158), nevne motsetningen til koranen - Skapelsen og syndefallet - Sjudagersfortellingen - Hagefortellingen - Syndefallsfortellingen - Læren om synd - Menneskesynet - Skapt i guds bilde - Forvalteransvar - Skapt til felleskap - Relasjon til skaperen og til hverandre - Alle har samme verdi, skapt likt - Det ondes problem - Lidelsens problem - Den treenige Gud - Jesus - Guds åpenbaring - Kristendommens særpreg, eller "den spesielle gudsåpenbaringen" Sånn ser disposisjonen min ut akkurat nå. Lenke til kommentar
Salee76 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har nøyaktig samme opg Kristendommen - Hva er kristendommen? - Litt historie - Bibelen, gamle og nye testamentet - Guds ord, fordi det handler om guds handlinger gjennom historien (s. 158), nevne motsetningen til koranen - Skapelsen og syndefallet - Sjudagersfortellingen - Hagefortellingen - Syndefallsfortellingen - Læren om synd - Menneskesynet - Skapt i guds bilde - Forvalteransvar - Skapt til felleskap - Relasjon til skaperen og til hverandre - Alle har samme verdi, skapt likt - Det ondes problem - Lidelsens problem - Den treenige Gud - Jesus - Guds åpenbaring - Kristendommens særpreg, eller "den spesielle gudsåpenbaringen" Sånn ser disposisjonen min ut akkurat nå. blir ikke dette litt for langt? man har jo bare 10-15 mnutter? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Joo jeg fikk veldig dårlig tid på eksamen, måtte hoppe over en del. Men fikk 5 Hva fikk du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå