Gå til innhold

[Løst] Dårlig plass til RAM-brikke


96abrevs

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Holder på å bygge en pc med hovedkortet Asus P7P55D og kjøleren A70. Problemet mitt er at kjøleren gir dårlig plass til én av mine 2 4GB RAM-brikker (høye p.g.a kjøleribber). Jeg får i begge brikkene, men den ene står i spenn fordi kjøleren presser mot denne.

 

Jeg regner med at hvis jeg fjerner de gummibeskytterne på kjøleren som er litt i veien, vil det bli bedre plass, men at jeg da samtidig risikerer vibrasjonsproblemer mellom kjøler og RAM-brikken.

 

Er det noen der ute som kan hjelpe meg vil jeg sette stor pris på det ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å snu på kjøleren har ingenting for seg da jeg har vifter på begge sider (skulle presisert at det var en av disse som kom i veien for brikken). Kan jo heller ikke sette den på tvers (90 grader) da det vil gå ut over luftflyten.

 

Har derfor fulgt rådet til Teac og MrConfusion om å fjerne kjøleribba på den brikken som har dårlig plass. Det gikk bra med en kombinasjon av litt fysisk makt men likevel forsiktighet :thumbup:

 

Håper og tror da at det ikke skal påvirke temperaturen på brikken for mye. Det finnes da vitterligen 4gb rambrikker uten kjøleribbe ..

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være noe problem. Tror mer det er en salgsgimmick på de billigere rambrikkene. Ser du nøye på de billigste med kjøleribbe og valueR type brikker så er de ofte identiske på ytelse. Det eneste minuset er at du mister garantien når du fjerner ribba, men rambrikkene er ikke de dyreste komponentene i maskinen.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være noe problem. Tror mer det er en salgsgimmick på de billigere rambrikkene. Ser du nøye på de billigste med kjøleribbe og valueR type brikker så er de ofte identiske på ytelse. Det eneste minuset er at du mister garantien når du fjerner ribba, men rambrikkene er ikke de dyreste komponentene i maskinen.

Greit med litt erfaringer fra erfarne folk ... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...