Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Litt blåskjerm, litt frysing, og treg loading på ny pc

Anbefalte innlegg

Kjøpte disse delene:

- Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB

- ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

- ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

- Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB x 2

- Vertex 3 240GB SSD disk. (system disk)

- 740w power

(totalt 4 harddisker)

Innimellom får jeg blåskjerm når pcn starter opp. Skjer ikke så ofte, men den skal jo ikke komme.

Hver eneste gang jeg driver i Opera lesern så fryser det fra 3 - 6 sek. Det skjer sporadisk og det henger i 5 - 20 sek. Noen ganger kan jeg surfe rundt i 10 min uten at det skjer, andre ganger kommer det med sekunders mellomrom. Når jeg klikker på andre ikoner og sjekker responsen på på resten av pcn så ser det ut som dette ikke henger og virker responsivt. Prøvd å bytte nettleser, men det skjedde der også. Det er også problemer når jeg prøver å avslutte prosessen i task manager (når opera henger). Da kan det gå 4 min før opera lukker seg helt og blir borte fra lista.

Jeg synes også det tar lenger tid å få opp filer og mapper på harddiskene når jeg klikker meg inn på mapper etc. enn på min gamle pc. Spill og andre programmer går fint når de først er åpnet, og har ingen problemer foreløpig. Har oppdatert alt jeg veit av drivere, men ser det er en BIOS oppdatering ute nå som er i BETA, men den venter jeg med.

Er det noen som har noen tips her, føler at maskina ikke er helt frisk.

(Legger ved dump fil og et eller annet som sto ført opp i crash melding)CRASH FILES.ZIP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Etter at jeg clona system disken min og bruker en eldre "vanlig" disk, ikke SSD så går maskina helt fint ser det ut til. Bør jeg sende tilbake disken og kjøpe noe annet eller fins det løsninger for dette, jeg har lest rundt å finner bare "ser ut som det kommer ny driver snart" tråder etc. Noen regedit tips og justeringer.

Ingenting har gjort no spesielt for meg.

Så det ser ut som dette faller på OCZ Vertex3 SSD disken her.

Lenke til kommentar

Problemet er sikkert SSD disken din.

Det første du kan prøve er å update firmware på disken din til 2.09. Jeg har hatt samme problemet, men etter at jeg updata til 2.09 i går har jeg ikke hatt problemet.

Kan ikke si 100% sikkert at disken fungerer nå, men det ser ihvertfall ut til å ha funket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...