Gekko96 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg et speilreflekskamera, men ser at minste driftstemperatur er 0 grader celsius. Kan jeg ikke bruke det på f.eks. skiturer om vinteren? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg hadde mitt D7000 ute i rundt 15 blå i vinter. Tok også med et D3100 ut i ca 10 blå. Så både billige og 'dyre' hus funker perfekt i kulde etter mine erfaringer. Pass bare på å ha tynne hansker med håndvarmer e.l. Er ikke bare gradestokken som som er på de blå trakter om du driver å fotograferer ute i 15 kalde. Lenke til kommentar
brk Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Har hatt mitt kamera, Canon EOS 30D liggende i bilen i −20 og lavere, hatt det med på skiturer i -5-10, ingen problemer. Batteriene kan bli kalde. Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Ok. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg et speilreflekskamera, men ser at minste driftstemperatur er 0 grader celsius. Kan jeg ikke bruke det på f.eks. skiturer om vinteren? Denne tråden bør du lese før du tar med deg kameraet ut i kuldegrader. --- BalleB Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Det burde gå helt fint. Det eneste som skjer er at batteriet går fortere tomt. Ellers må du være litt forsiktig når du skal ta det inn i varmen igjen. Det vil oppstå kondens i kameraet, og det er jo ikke så heldig. Enten kan du varme det gradvis opp eller så kan du ta det i en plastpose og la det ligge i den til det har fått innetemeratur igjen. Da vil kondensen komme på posen og ikke kamera. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kan nevne at jeg har en sønn på Svalbard og han farter mye rundt på scooter og har med seg speilreflekskamera veldig ofte,han har ikke hatt problemer. Selv var jeg på Svalbard og vi var ute og kjørte i nesten en uke i opptil 25 minusgrader og min 7D klarte seg utmerket, ingen problemer . Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Kjempeflott! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Som nevnt tidligere har med meg kamera på scooter turer, ut på stativ om vinteren i ja fra -28 og opp aldri problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå