Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Forskjell på dyr og billig bensindrevet hekksaks?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe meg en bensindrevet langskaftet hekksaks med mulighet for andre verktøy enn hekksaks også (Gresstrimmer, kantklipper samt beskjæringssaks). Feks Stihl skal ha oppunder 7.000,- for sine (feks http://www.skogsredskaper-as.stihl-viking.no/Products/58fbdcca-8515-437e-88ca-439182979553/langskaftede-hekksakser-bensin). I tillegg kommer de andre verktøyene. Feks Pixmania har en Ribiland 4-1 til i overkant av 2.000,- (http://www.pixmania.com/no/no/3842000/art/ribiland/4-i-1-termisk-multifunksj.html). Oppfatter at Ribiland sin er kortere 160 cm vs Stihl sine som er 200 - 250 cm og at Ribiland sin kanskje er noe tyngre (10 kg mot 6-7 kg), men synes det er generelt lite info tilgjengelig.

Er det noen som vet hva som er forskjellene på billig og dyr hekksaks? Ønsker å ha noe som fungerer over tid, men skal jo ikke bruke den allverdens mye...

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja jeg vil tro at du har bedre ergonomi med den dyre også vil den antagelig være bedre i forhold til vibrasjon.

Kjøpte først en billig en men den måtte jeg gå krumbøyd med når jeg brukte den som kantklipper.

Sthil'en brukte jeg til å klippe hekken med hjemme, den var veldig lett og hendig å bruke! men etter noen timer kjente jeg det i hendene.

Topper

Lenke til kommentar

Som med alle andre ting så er nok den dyre bedre. Vil tippe kraftigere motor, bedre byggekvalitet, bedre holdbarhet, mindre vibrasjoner, muligens mindre støy, osv...

Om det er verdt det er en annen sak. Det kommer an på hvor mye penger du har og hvor mye du skal bruke den. Selv er jeg vandt med proffkvalitet på den slags utstyr (gjennom jobben), alt annet er et ork å bruke. Faren min, som klipper det lille han har av hekk et par ganger i året, er kjempefornøyd med en liten eletrisk hekkesaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...