Winydancer Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Bestilte meg U36JC selv, forventer den i posten før helgen. Var det mye "dritt" på PCen når du fikk den? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Bestilte meg U36JC selv, forventer den i posten før helgen. Var det mye "dritt" på PCen når du fikk den? Jeg bytta jo disk så om det var sånn asus programvare osv så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
eln Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 I og med at disse laptopene kun har sata300 (h55) brikkesett, så ser jeg ikke vits i å kjøpe sata600 SSDer. Hadde jeg vært deg ville jeg valgt Intel. 320 serien 120 eller 160gb. De gir mye ytelse for pengene. Hvordan er denne SSD'en kontra Intel320? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630675 De er dessverre utsolgt for Intel diskene på 120gb nå så ser etter alternativer. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) M4 er egentlig bedre enn 320, men du vil ikke få nytte av den maksimale sekvensielle lesehastigheten. I praksis vil du ikke merke forskjellen på disse. Begge to er solide SSDer. Jeg pleier generelt å anbefale 320 på sata300 hovedkort, da Intel er ofte bra/best priset (GB/pris), men også fordi ved hjelp av Intel SSD toolbox begrenser man degraderingen til SSDen over tid. Bestilte meg U36JC selv, forventer den i posten før helgen. Var det mye "dritt" på PCen når du fikk den? Det er typisk Asus. De fleste laptopene deres kommer stappfulle med alt slags dritt. Det beste er egentlig å formatere Endret 16. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Bestilte meg U36JC selv, forventer den i posten før helgen. Var det mye "dritt" på PCen når du fikk den? Det er typisk Asus. De fleste laptopene deres kommer stappfulle med alt slags dritt. Det beste er egentlig å formatere Ser den..! Hvordan er det med drivere osv? Blir det meste auto-innlagt via Win7? Får du med Win7 CD? Tihi. Får den i posten på Lørdag håper jeg. Gleder meg som en 3åring på julaften. Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 dårlig pc denne her er MYE BEDRE http://www.dustinhome.no/pd_5010586606.aspx Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Dårlig vil jeg ikke si den er, nå har jeg bare brukt den i en dag da. Det er noen småting som kunne vært bedre. For liten overgang mellom kabinettet og touchpaden, men det er nok bare en vanesak og de(n) interne høyttaleren(e) suger. Men bruker den jo nesten ikke. Den NiJoh poster er jo en helt annen type maskin. Troll? Lenke til kommentar
eln Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 M4 er egentlig bedre enn 320, men du vil ikke få nytte av den maksimale sekvensielle lesehastigheten. I praksis vil du ikke merke forskjellen på disse. Begge to er solide SSDer. Jeg pleier generelt å anbefale 320 på sata300 hovedkort, da Intel er ofte bra/best priset (GB/pris), men også fordi ved hjelp av Intel SSD toolbox begrenser man degraderingen til SSDen over tid. Den er god:) bestilte nå, men kommmer på at jeg kanskje skulle ha bestilt ett 2,5" harddisk kabinett for den disken. Noen å anbefalle? er usb3.0 kabinettene bakoverkompatible? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 dårlig pc denne her er MYE BEDRE http://www.dustinhome.no/pd_5010586606.aspx Sukk, det blir som å sammenligne en Citroen Berlingo og en Peugeot 307. Den maskinen du linker til er tjukk, veier myye mer, har optisk drev osv.. Det blir et helt annet case. Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 den pcen jeg listet til har MYE bedre innmat enn asusen Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Ja, men innmat er en ting og det utvendige + batteritid er noe annet. De kan ikke sammenlignes. I tillegg så velger en innmat i forhold til hva man trenger. i3 er plenty til normalbruk. I tillegg kjøper jeg aldri HP igjen. Elendig plastikkpiss. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Vekten på den HP maskinen er jo brutal. Veier jo så og si dobbelt så mye som Asus maskinen. Spesielt pen å se på var den heller ikke. En ting jeg ikke skjønner helt med laptop produsenter er at de putter i så dårlige disker. 5400rpm disk er jo møkk i forhold til resten av hardwaren. Lenke til kommentar
Zhaar Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Takk for alle gode råd i denne tråden. Byttet disk uten for store problemer når jeg fikk maskinen i dag. Benyttet også anledningen til å erstatte wifikortet med et Intel 6200 Er det forresten noen som har testet 8GB RAM i denne (i3 utgaven)? Ser på diverse fora at det skal være mulig. ~Zhaar Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvorfor erstattet du wifikortet? Har 8GB i min, men det er i5 da, hvis det skulle spille noen rolle. Faen så dårlig touchpaden er. Skulle ønske man kunne erstattet den. Lenke til kommentar
Zhaar Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvorfor erstattet du wifikortet? Har 8GB i min, men det er i5 da, hvis det skulle spille noen rolle. Intel kortet støtter 300 Mbps og 5GHz. Da kjøper jeg meg en 4GB brikke og prøver. Har bare sett at det står max 4GB flere plasser. ~Zhaar Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Ja asus oppgir maks 4GB av en eller annen grunn, men 8GB funker brillefint. Er det noen som vet av en god guide på bytte av HDD? Endret 17. juni 2011 av phax Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Ikke som jeg fant, men jeg brukte dette innlegget og det jeey skrev i denne tråden. Det går helt fint med 8GB ram ja, jeg tenkte det som negativt at den bare støttet 4, man da kan jeg jo vurdere å kjøpe meg en 4GB brikke til. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Så den tar 8gb ja. Jeg stusset litt på det. Skjønner ikke hvorfor den ikke skulle støtte det. OS er ingen begrensning, brikkesettet er av nyere dato h55. Endret 18. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
Zhaar Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 8GB RAM fungerte fint, ja. Her er forresten en link til service manualen til U36. ~Zhaar Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Har en quick question: Er det HDMI-mini eller vanlig HDMI på PC'en? Etter hva jeg forstår er det vanlig HDMI, men gidder ikke bestille feil ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå