Coa Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Det har ikke vært noe problem tidligere. Jeg lastet på for tungt på stående roing, der er ikke teknikken helt god fra før, men ellers er det vekter jeg er komfortabel med. Tror jeg likevel må sette meg ned å finne ut hva jeg må jobbe med og om jeg eventuelt må jobbe med teknikk på lettere vekter, samt ha et større fokus når jeg trener. Det har blitt mye tull i det siste. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg ville nok terpet teknikk. Opplevde det samme med frivendinger. Fikk spurt noen om det, og jeg fikk råd som gjorde at det føltes mye mer riktig å gjøre øvelsen. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Hvis du trener stående roing bør du jo kanskje se på kjernestyrken din i tillegg, i forhold til å stabilisere kjerne under løft. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Skal jobbe mer med teknikken, jeg har alt å tjene på det. Uke 3 - dag 2 Markløft 1x5 - 45 kg 1x5 - 65 kg 1x5 - 75 kg 3x5 - 92.5 kg Bicepscurl 9 + 2+2+2+2+2 - 30kg Ettbeins beinpress Venstre - 12 + 3+3+3 - 118kg Høyre - 13 + 3+3+3 - 118kg Sittende legger 17 + 4+4+4+4+4+4 - 182 Kommentar Har filmet markløften de to siste øktene for å forbedre teknikken. I dag føltes det som teknikken satt rimelig godt, og løftene var lettere enn noensinne. Har bestemt meg for å øke 5kg per økt, jeg har rett og slett masse mer å gå på. Jeg har den siste tiden følt at jeg har hatt relativt dårlig progresjon, så jeg satt meg ned og gikk over kosthold, trening og søvn. Jeg fant ut at på et par punkter har jeg enorm forbedringspotensiale. Kostholdet den siste tiden har vært intet mindre enn bedritent. Treningsdager har det blitt Grandiosa til middag, treningsfrie dager har jeg hoppet over middagen og heller spist flere små måltider. Jeg har fått i meg nok kalorier, men det har vært mye dårlig mat. Fra nå av skal jeg spise færre, men større måltider og heller ta meg litt til å lage noen skikkelige og sunne måltider. Det kan bli vanskelig i eksamensperioden, men det skal nok gå bra Jeg må også sørge for å få mer søvn, samt forsøke å trene på faste dager. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Det er mange som har eksamen å rutte med, men som ikke lar seg knekke fordiom. Du klarer det! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Joda, men jeg trenger noe jeg kan skylde på om jeg skeier ut Lenke til kommentar
Coa Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Uke 3 - dag 3 Stående roing 10 + 2+2+2+2+2+2 - 65kg Benkpress 7 + 2+2+2+2 - 75kg Skapular sidehev 10 + 2+2+2 - 8kg Smalbenk 7 + 2+2+2+2+2 - 65kg Nedtrekk 7 - 2+2+2+2+2 -72kg Kommentar Deilig å komme seg opp på litt tyngre vekter. Skal ligge de siste ukene av programmet i 6-9 området, kommer nok til å kjøre på en fire uker til. Hva som skjer etter det har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Kommer ikke til å bli noen oppdateringer på en stund, men kommer sterkere tilbake! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 HVAH?! Utdyp, mister. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Uff, ja, får ta en liten oppdatering. Tok en pause fra internett for å få litt struktur på eksamenslesning, men ble mye tull. Har ikke trent på tre uker grunnet sykdom, eksamener og tull. Har ligget i kaloriunderskudd de siste ukene, og bare fått i meg pizza, cola, kjøttkaker fra Fjordland og øl. Er i generelt dårlig form. Økte markløft fra 92.5 til 115 kilo 5x5 før jeg ga meg, og hadde fortsatt litt å gå på. Kjenner ellers at jeg har begynt å stagnere i de fleste øvelser, så fra og med neste uke blir det nytt program, 5x5. Skal spise og pumpe, så legger jeg på meg de kiloene jeg mistet før året er omme. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Åh! Trodde du var borte for godt, som virker å være trenden på diskusjon hvis en først forsvinner. :o Hvordan gikk eksamen? Du kommer deg fort opp igjen dit du var! Null stress. Bare du får litt struktur på treningen igjen, så går det greit. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Dere blir ikke kvitt meg så lett! Neida, men sant som du sier, trenger nok ikke mange ukene på å bygge meg opp igjen. Eksamen gikk greit, men neste gang skal jeg begynne å jobbe litt tidligere Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Samme sier jeg hvert semester! 1 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) U Endret 2. januar 2012 av Coa Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Noen innspill på teknikken? Er allerede klar over at jeg ser alt for mye opp, så skal snu rumpa mot speilet. Snur også hodet 90 grader på video nr.2, noe som ikke skal gjenta seg. Ser at jeg på nr.2 tipper litt fremover etter å ha spent meg opp, lurer på om det gir en uheldig belastning på korsryggen.. 110 kilo uten belte: http://www.youtube.com/watch?v=WjBlmTB8HdM&feature=plcp&context=C3f288fdUDOEgsToPDskLKFv61fu8js81fCP7KaamT 115 kilo med belte: http://www.youtube.com/watch?v=jJU9Ba_9swQ&feature=plcp&context=C3794f4cUDOEgsToPDskLPVvWuaFk9uk0S2nX0YzZO Føler jeg har mer å gå på, men er ikke så sikker på teknikken at jeg vil ta den helt ut. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Halla, jeg tok hintet fra DST og var innom her for å ta en titt på teknikken Jeg syns det ser ut som fin mark, men en ting jeg vil du skal lese er punkt 4 her: Stronglifts om markløft Syns du er langt bakpå i første løftet på 110 kg spesielt. Endret 13. januar 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Du har veldig fin teknikk Coa, ikke noe å si på det . Er det en spesiell grunn til at du bruker vektløftningsbelte i stedet for styrkeløftbelte? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Kevlar: Kan si meg enig i det. Erik: Tok bare beltet som lå der, første gangen jeg trener med belte. Noen forskjell på de to? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Da jeg begynte med mark hadde jeg sett på litt for mange styrkeløftere som satte seg godt "bakpå" for å vise at de var locket ut under konkurranser, og hadde også lett for å "legge meg bakpå" i toppen av løftet. Tipset jeg fikk da var å tenke at med en gang stanga er over knærne, fokuserer du bare på å presse hofta fremover, så går resten av seg selv. Hofte frem blir en annen bevegelse enn overkropp bakover 1 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg heter Eirik . Forskjellen er at styrkeløftbelter er brede hele veien rundt, slik at det gir bedre "buktrykk" (er det noe som heter det mon tro ), mens vektløfterbelte er brede bak og smale foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå