Gå til innhold

Coa's treningslogg

Coa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 4 - dag 4

Bicepscurl 15 +3+3+3+3+3 - 22.5kg

Lårcurl 15+ 4 + 4 + 4 + 4 + 4 - 50kg

Knebøy 5x5 - 57.5 kg

---------------------

Uke 5 - dag 1

Benkpress 10 + 3+3+3+3 - 67.5kg

Skulderpress 10 + 3+3 - 20kg

Sittende roing 10 + 3+3+3+3+3 - 59kg

Smalbenk 11 + 3+3+3+3+3 - 52.5kg

Nedtrekk 12 + 3+3+3+3 - 64kg

Kommentar

Hadde en sykt bra økt i dag, rimelig fornøyd. Fant ut at jeg har kjørt en uke for mye på det nivået jeg er på, så forlenger treningsprogrammet mitt med en uke.

Har fått et problem. I skulderpress blir det rett og slett for tungt å få vektene opp i "startposisjon". Klarer rett og slett ikke å løfte vektene opp fra hvileposisjon når jeg har tatt et par sett, sykt irriterende fordi jeg vet at jeg klarer å gjøre øvelsen dersom jeg bare får dem opp. Må nok bare finne en ny øvelse for skuldre.

Mangler også motivasjon når det kommer til mat. Er rett og slett jævlig lei den maten jeg spiser til vanlig, tror jeg må begynne å lage noen massive mengder middag så jeg har mat flere dager i strekk. De siste dagene har jeg fått 3/4 av dagsbehovet mitt av kalorier fra grandiosa, mandler og helmelk. Ikke optimalt, men har ikke orket noe annet.

Lenke til kommentar

Har fått et problem. I skulderpress blir det rett og slett for tungt å få vektene opp i "startposisjon". Klarer rett og slett ikke å løfte vektene opp fra hvileposisjon når jeg har tatt et par sett, sykt irriterende fordi jeg vet at jeg klarer å gjøre øvelsen dersom jeg bare får dem opp. Må nok bare finne en ny øvelse for skuldre.

Skulderpress er tungt med Myo-reps, det er sikkert. Ser problemstillingen. Det går med ein del krefter når ein må få manualene opp i posisjon 4-5 gonger. No er eg ikkje kome opp i dine vekter, men eg pleier å svinge dei bakover og dra dei opp når dei kjem ned igjen med momentet.

Kanskje ein kunne brukt ei hylle, stang eller liknande i skulderhøgd og lagt dei på mellom settene.

Lenke til kommentar

Uke 5 - dag 2

Ettbeins beinpress

Venstre - 12 + 3+3+3+3 - 100 kg

Høyre - 15 + 3+3+3+3+4 - 100 kg

Bicepscurl

10 + 3+3+3+3+3 - 27.5 kg

Markløft

1x5 - 45 kg

1x5 - 65 kg

3x5 - 80 kg

Kommentar

Markløften begynner å komme seg. Kjenner jeg enda har en god del å gå på, så kommer til å fortsette å øke til jeg stagnerer.

Blir mye pizza og ensidig kost for tiden. Skal se om jeg får gjort noe med det, men jeg får i meg det jeg trenger selv om det ofte er det samme og ikke alt er like sunt.. Tikket inn på snaue 3600 kalorier i dag, ble litt mye kjenner jeg.

Lenke til kommentar

Uke 5 - dag 3

Benkpress 10 + 3+3+3+3 - 70kg

Skulderpress 10 + 3+3+3+3 - 20kg

Sittende roing 10 + 3+3+3+3+3 - 59kg

Smalbenk 11 + 3+3+3+3+ - 55kg

Nedtrekk 9 + 3+3+3 - 68kg

Kommentar

Fornøyd med å ta 10 reps på 70 kilo i benken, begynner å få litt fremgang. Det var ikke mange ukene siden jeg sleit rimelig hardt med 75 kilo på 5 reps.

Lenke til kommentar

Uke 5 - dag 4

Bicepscurl 9+ 3+3+3 - 27.5kg

Lårcurl 12+ 3+3+3+3+3 - 55kg

Knebøy 5x5 - 60 kg

Sittende legger 22 + 5+5+5+5+5 - 118kg

Kommentar

Sist jeg trente legger haltet jeg i tre dager. Måtte bli hjemme en dag, kom meg ikke til bussen :p Satser på det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar

Uke 6 - dag 1

Benkpress 11 + 3+3+3 - 70kg

Skulderpress 14 + 3+3+3 - 20kg

Sittende roing 11 + 3+3+3+3 - 59kg

Smalbenk 12 + 3+3+3+3+3 - 57.5kg

Nedtrekk 11 + 3+3+3+3 - 68kg

Kommentar

Skikkelig dårlig økt. Sliter fortsatt ekstremt med skulderpress, jeg tapper meg rett og slett for energi ved å løfte vektene fra hvileposisjon til startposisjon, tror rett og slett jeg må droppe hele øvelsen og finne noe nytt.

Har begynt å spise etter Health & Fitness konseptet. Hittil går det veldig bra, og for en gangs skyld er jeg skikkelig fornøyd med kostholdet og maten jeg spiser.

Lenke til kommentar

Funka det ikkje å vippe vektene opp med beina på skulderpress?

Det hjalp litt med knærne, men ikke nok.

Wingeer: Det blir nok militærpress fremover. Lære seg frivending kan fungere, men det tar vel litt tid. Blir eventuelt når jeg starter opp med programmet på nytt om noen uker.

Dersom jeg bytter ut skulderpress med militærløft, skal jeg fortsette der jeg slapp mtp reps eller begynne på et høyere antall? Er nede på et relativt lavt antall reps på aktiveringssettet, så lurer litt på hvordan det blir å begynne på en ny øvelse nå.

Lenke til kommentar

Dersom jeg bytter ut skulderpress med militærløft, skal jeg fortsette der jeg slapp mtp reps eller begynne på et høyere antall? Er nede på et relativt lavt antall reps på aktiveringssettet, så lurer litt på hvordan det blir å begynne på en ny øvelse nå.

Eg ville gått litt opp på reps igjen for å bli vant med bevegelsen og øve inn god teknikk.

Lenke til kommentar

Uke 6 - dag 2

Ettbeins beinpress

Venstre - 14 + 3+3+3+3 - 109 kg

Høyre - 15 + 3+3+3+3 - 109 kg

Bicepscurl

10 + 3+3+3+3 - 27.5 kg

Markløft

1x5 - 45 kg

1x5 - 65 kg

1x5 - 75 kg

3x5 - 82.5 kg

Kommentar

Må lære meg å gi meg på 9 RPE, kjører litt for hardt noen ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...