Coa Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Hvilket apparat tenker du på? For tiden bruker jeg "cabel crossover" maskinen. Finnes det et bedre alternativ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Neida, du skal bare bruke den. Men de vektene som legges på må man dele på 2 for å få rett vekt. Slik at når platene tilsier 86kg så løfter man 43... Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Haha, du har nok rett. Synes jeg var blitt litt for sterk siden sist Uke 1 - dag 4 Bicepscurl 23+20 - 17.5kg Lårcurl 25+20 - 32kg Knebøy 3x8 - 50 kg + planken for mage Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Uke 2 - dag 1 Benkpress 22+8 - 45kg Skulderpress 17+9 - 15kg Nedtrekk 22+25 - 50kg Sittende roing 22+19 - 41kg Smalbenk 15+9 35 kg Kommentar Hadde visst litt lette vekter på noen øvelser, så ble litt tull på nedtrekk blant annet. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) På sittende roing må du huske på å dele kg på 2 siden det apparatet har doble trinser Kan jo ikke i praksis være riktig? Når man kan ta omtrent det samme maksløftet fra kabelroing overført til stangroing. For at det skal ha så stor effekt er det vel avhengig av en form for utveksling? Endret 22. august 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 På sittende roing må du huske på å dele kg på 2 siden det apparatet har doble trinser Kan jo ikke i praksis være riktig? Når man kan ta omtrent det samme maksløftet fra kabelroing overført til stangroing. For at det skal ha så stor effekt er det vel avhengig av en form for utveksling? Det ER jo utveksling på det apparatet vi snakker om Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Men halverer den tyngden? For i apparatet jeg har tatt kabelroing nekter jeg å tro at det er en belastning på så lite som 30kg ved 60kg last på skiver. Tar med meg bagasjevekt og sjekker! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Skal ta bilde av maskinen så skjønner du det Lenke til kommentar
Coa Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Uke 2 - dag 2 Ettbeins beinpress Venstre - 22+14 - 73 kg Høyre - 22+15 - 73 kg Bicepscurl 17+9 - 20 kg Markløft 1x8 - 40 kg 2x8 - 60 kg Kommentar Tror muligens teknikken i markløft ikke er helt god, på de siste settene innbiller jeg meg at jeg krummer ryggen en anelse, selv om jeg ikke får vondt under eller etter øvelsen. Ubeskrivelig frustrerende at jeg fortsatt sliter med teknikken. Skal nok en gang filme et løft. Har for øvrig lagt på meg en god del den siste tiden, kan nesten snakke om en ikke-planlagt bulk. Har vokst ut av hver eneste t-skjorte og bukse jeg har. Og hvis noen trenger litt motivasjon; Lenke til kommentar
Coa Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Uke 2 - dag 3 Benkpress 17+5 - 45kg Skulderpress 16+9 - 15kg Nedtrekk 22+18 - 55kg Sittende roing 22+14 - 46kg Smalbenk 18+9 35 kg Kommentar Real møkkaøkt. Sov tre timer i natt og fikk i meg for lite mat før trening, så prestasjonene var ikke på topp. En ting som plager meg veldig er det at jeg sliter med å løfte flere sett på myo-repsserien. Jeg kan f. eks løfte 18 reps på aktiveringssettet, men nå 9 RPE allerede på første eller andre settet i myo-repsserien. Jeg føler derfor at jeg ikke får fult utbytte av treningen. Er dette normalt eller burde jeg vurdere færre reps eller litt lengre pauser? Hele dette opplegget har hatt kommet litt skeivt ut fra starten, men jeg velger å se på det som en forsøksperiode. Skal nok gå seg til etterhvert. Endret 25. august 2011 av Coa Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Artig at du linker MMA som motivasjon, siden de trener alt annet enn hypertrofi Unødvendig vekt er vel det siste de vil ha. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Nei, er vel mer for å pumpe meg opp psykisk. Pleier som regel å skyggebokse foran speilet i bar overkropp mens jeg hører på Skrillex før jeg skal trene, men av og til må man prøve noe nytt Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Artig at du linker MMA som motivasjon, siden de trener alt annet enn hypertrofi Unødvendig vekt er vel det siste de vil ha. Noen av MMA-gutta er rimelig store. Jeg vet ikke om de konkurrerer i vektklasser, men dersom de gjør det er noe hypertrofi ønskelig. Jeg trener nærkamp av og til, og kan egentlig ikke slåss for fem flate øre, men den eneste grunnen til at jeg klarer å yte en god del motstand mot de som er bedre enn meg er at jeg har en del vekt og styrke på de. Bruker å se denne før trening av og til Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Artig at du linker MMA som motivasjon, siden de trener alt annet enn hypertrofi Unødvendig vekt er vel det siste de vil ha. Det er flere typer hypertrofi. Endret 26. august 2011 av wingeer Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Artig at du linker MMA som motivasjon, siden de trener alt annet enn hypertrofi Unødvendig vekt er vel det siste de vil ha. Det er flere typer hypertrofi. Ja, men når man snakker hypertrofiprogram (myo-reps) er det "lekmannsforkortelse" for sarkoplasmisk hypertrofi. Discipline: Det du sier er jo bare et eksempel på grunnen til det er vektklasser, og at fightere ikke vil bære på "pyntemuskler", men heller være i den vektklassen de er mest effektive i... Endret 26. august 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 COA! Sugen på en økt sammen? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Ja, faktisk! Trenger noen som kan gi meg en liten input på noen øvelser hva teknikk angår, men hadde også vært greit å få trent med noen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Send meg en sms om du enda har nummeret mitt eller bare PM så stikker vi å løfter gymmen av grunnmuren en gang i neste uke 2 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Uke 2 - dag 4 Bicepscurl 19+21 - 17.5kg Lårcurl 18+22 - 45kg + planken for mage Kommentar Rakk selvfølgelig ikke å ta knebøy før senteret stengte, så får heller ta det neste økt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå