Gnurk! Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Hei, jeg isntallerte Soldat på pc'n, det legger seg direkte inn slik hvis man ikke gjør en forskjell C:\Soldat, og tar på seg skrivebeskyttelse (det legger seg altså ikke inn på users eller lignende), dette har forårsaket problemer, ettersom mappen er skrivebeskyttet og ikke kan fjernes (nei det kan ikke hukkes vekk, dette hjelper ingenting) jeg vil vite hvordan jeg kan få fjernet skrivebeskyttelsen&/eller mappen til nå har jeg prøvd å gi min bruker alle tillatelser (selv om jeg er admin vet jeg at vista er litt rart med tillatelser) i tillegg har jeg lett på nettet og forsøkt å skrive i cmd: attrib -r -s c:\Soldat og -r "c:\Soldat" /S /D når jeg skriver inn disse kommandoene, får jeg ingen beskjed tilbake fra CMD, men jeg kan høre at datamaskinen kjører litt extra, ellers hjelper de ikke en dritt... jeg har nokså lite peiling på PC, men skulle hjerne hatt litt hjelp med dette, ettersom jeg frykter at mitt skrivebord her hjemme brekker om et par slag... Endret 13. juni 2011 av Gnurk(homesmasher) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Er mappen faktisk skrivebeskyttet, eller er det bare atributten som plager deg? "Unlike the Read-only attribute for a file, the Read-only attribute for a folder is typically ignored by Windows, " http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326549 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Er mappen faktisk skrivebeskyttet, eller er det bare atributten som plager deg? "Unlike the Read-only attribute for a file, the Read-only attribute for a folder is typically ignored by Windows, " http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326549 den har attributten skrivebeskyttet, som gjør at jeg ikke kan slette mappa.... (eller flytte den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå