Gå til innhold

Gjemte perler i Beijing

Anbefalte innlegg

Avreise til Beijing er om to uker, og nå foregår det intensiv research.

Vi lurte på om noen har kjempegode tips til "gjemte perler" i Beijing, eller ting som bare MÅ oppleves?

Lurte også på om noen har prøvd seg på City Seaview og har erfaringer derfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv hurtigtoget til Tianjin. Er du glad i berg og dalbaner har Beijing også en fornøyelsespark. Du tar linje 1 til stoppet .... Amusement park. ... Fordi jeg ikke husker 100% hva stoppet het. Havnet selv der i dag fordi de museene jeg hadde tenkt å besøke var stengt på mandag. Lite med folk var det også og svært billig i forhold til Tusenfryd osv. Nb stoppet heter noe annet på eldre kart over tbanen. Slå opp på nettet for det nyeste. Mitt kart fra 2009 var utdatert faktisk. Hadde tenkt å besøki militærmuseet som også er på linje 1.

Men som sagt hurtigtoget til Tianjin bør prøves. Går fra Beijing south station. Togturen tar 1/2 time hver vei. Problemet er å kjøpe billetter. Som utlending må man vise pass for å få togbilletter. Lær uttalen på mandarin eller få hotellet til å skrive det ned på en lapp. Alternativt kan billett kjøpes på hotellet. Men fungerte greit for meg å kjøpe på stasjonenø

Endret av William_S
Lenke til kommentar

kunsterdistriktet i beijing er vert turen selv for dem som ikke er glad i kunst, unge kinesiske hippier

William_s jeg har tatt X antall tog i kina har aldri måtte hvise pass. selv ikke når jeg kjøpte bilett til toget til tibet måtte jeg hvise legitimasjon

Lenke til kommentar

kunsterdistriktet i beijing er vert turen selv for dem som ikke er glad i kunst, unge kinesiske hippier

William_s jeg har tatt X antall tog i kina har aldri måtte hvise pass. selv ikke når jeg kjøpte bilett til toget til tibet måtte jeg hvise legitimasjon

Denne regelen er ny for en måned siden ca. Passnummeret legges i billetten. Kinesere må vise gyldig id kort. Bare sjekk ut Kina forumet på flyertallk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...