Namii Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Prøver egentlig å slutte å røyke, men det er ikke så lett som jeg trodde. Har egentlig ikke så god motivasjon heller, men vil prøve. Noen tips som funker ? Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Lev i en avsidsliggende hytte eller noe lignende helt til du er kvitt abstinensene (uten noen form for nikotin selvfølgelig)i Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 si ifra til alle rundt deg at nå har du virkelig bestemt deg for å slutte å røyke. Dermed blir det vanskelig å ta seg en røyk. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Kontakt fastlegen din og si du trenger hjelp til å slutte. Få han til å skrive ut resept på røykepillene som jeg ikke husker navnet på men som ofte hjelper mange. Tror 1mnd koster i underkant av 1000lappen. Du finner helt sikkert mere informasjon om denne kuren på nettet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Da jeg sluttet å røyke skjedde det delvis av seg selv. Jobben jeg hadde da var sånn at det ikke var spesielt digg å ta seg en røyk (måtte gjennom hele butikken så alle så at jeg tok pause og ut på et ukoselig røykehjørne). Tror jeg vekslet mellom vanlig Marlboro, Petterøes og Lucky. Først trappet jeg ned til fem om dagen. Deretter kjøpte jeg mildere og mildere sigaretter til jeg sto der med hvit Petterøes. En dag jeg skulle til å fiske opp en pinne fra pakken, var den tom. Bestemte meg der og da for at "nå gidder jeg ikke kjøpe en pakke til", og gikk tilbake til arbeidet. Fikk kanskje bittelitt abstinenser, men ikke noe å skrive hjem om. Si aldri at "dette er min siste sigarett". Det er et mye vanskeligere løfte å holde enn "nå skal jeg ikke røyke mer på en stund". Endret 13. juni 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 I mitt tilfelle, hjalp det veldig å slutte i begynnelsen av en ferie. I tunge arbeidsperioder har man en viss rutine, som ofte innebærer nikotin, som igjen ofte er tilknyttet avslappende pauser/avbrekk. Når disse faste rutinene forsvant, var det straks mye lettere å glemme nikotinen (snus i mitt tilfelle). Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg gjorde et veddemål med en venninne. For hver røyk jeg tok den ene dagen, skyldte jeg hun en hundrings, og omvendt. Neste dag var jeg 6-700 kr rikere Du trenger ikke ta en hel hundrings i sats, men det bør være minst en 50-lapp så det kjennes i pungen. Den ene dagen vil tvilsomt få deg til å slutte for godt, men du får iallefall kjenne hvordan det er å gå en dag uten, og litt øving i selvbeherskelse og det å komme over et røykesug. Tips er å unngå ting som du vet gjør deg røykesugen, som feks svart kaffe, øl, stor middag eller andre ting. Lenke til kommentar
Namii Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Takk Takk for tipsene, Fikk høre att endelig Ikke røyker boken var bra : ) En venninne av meg bruker den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå