Gå til innhold

Varme opp til Skyrim med Oblivion?

Anbefalte innlegg

11-11-11 braker det jo løs med Elder scolls Skyrim :) noe jeg gleder meg sykt til :)

Men, jeg har ikke spilt noen tidligere Elder scrolls, og lurer på om det kan være lurt å teste ut oblivion først? Spillet er jo klassiker, og blitt rost i skyene. Må innrømme at jeg har blitt litt for glad i god grafikk, men oblivion ser jo nogenlunde ut.

Noe som får meg litt i tvil ang. oblivion er at mobben autolevler etter din egen level ikkesant? Dette er jo kjedelig... Liker at mob levels skalerer etter områder, slik at man heller kan velge å unngå encounters hvis man vil.

Spillet selges på Steam til rundt 200 spenn, men jeg er i tvil om det er verdt det? noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo en Game of The Year Edition Deluxe med masse add-ons på Steam og til 200,- kr så er det verdt mener nå jeg.

Jeg spiller GOTY på PS3 nå som er spillet pluss tilleggspakkene Knights of the Nine og The Shivering Isles. Spilt 190 timer allerede og har fortsatt oppdrag igjen.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Anbefaler et lite raid av TESNexus for mods, det gjør Oblivion så utrolig mye bedre enn vanilla. Anbefaler selv:

Better cities - Fps-drop i byer et must, men verdt det.

Enhanced vegetation/water

OOO - Oscuro's Oblivion Overhaul Legger til bokstavelig talt tusenvis av forskjellige ting og gjør generelt Oblivion til det det burde vært fra start, et svært lite tilgivende sted.

Quarl's texturepack - Denne er et must hvis grafikk er viktig for deg.

Kunne gjerne ramset opp et halvt tonn andre mods jeg har brukt tidligere i playthroughs, men det er så individuelt hva folk foretrekker. Derfor ta en titt på TESN selv, bla gjennom og se hva du finner :)

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For 200 kr hadde jeg kjøpt Oblivion om jeg ikke hadde hatt penger :)

MEN, som sagt så burde du ta deg en tur inn på tesnexus.

Jeg anbefaler deg disse modsa:

Bob's Armory - Legger til masse nye våpen og rustninger

Warcry - Legger til armor, rustninger og MASSE nye NPC's

OOO, Oscuro's Oblivion Overhaul - Som sagt, gjør Oblivion til det det burde vært fra starten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spill vanilla oblivion først :)

Uenig ;) Vanilla Oblivion oppleves som bra i starten, men etter noen timers spilletid oppdager man at leveling, looting og utforskning i grunnen har lite for seg pga. level-scalingen. Mao. blir de timene bortkastet. Kjør på med OOO fra første stund er mitt råd :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Autoleveling høres grusomt ut, så det blir helt klart mods fra første stund, hvilken mod er dette? OOO?

:yes: Jeg klarer bare ikke anbefale FCOM pga alle problemene jeg hadde under installasjon av den, så Oscuro's Oblivion Overhaul er min anbefaling.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...